برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است

وزیر صمت با بیان اینکه باید صنعت خودرو را از قیمت گذاری دستوری نجات دهیم، گفت: ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی تا پایان امسال ساخته خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، عباس علی آبادی، وزیر صمت با اشاره به راهبردهای اصلی در صنعت خودرو گفت: برقی سازی راهی است که باید به سمت آن برویم؛ در حال حاضر روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف می‌شود که باید ۷ میلیون لیتر آن را وارد کنیم از این رو برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است.

وی تاکید کرد: تا پایان امسال، ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی ساخته خواهد شد.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صنعت خودرو گفت: در سال ۲۰۲۳ کل درآمد خودرو سه هزار ۳۵۰ میلیارد دلار بوده که رتبه اول درآمدزایی در جهان را داشته و این در حالی است که بر اساس آمار، کل درآمد کشور از صنعت خودرو ۸۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است که نیمی از بودجه کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: در موضوع افزایش عمق ساخت داخل، دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد که باید بررسی شود، خودروسازی در مونتاژ خودرویی وارداتی از لاستیک ایرانی استفاده کرده و می‌گوید ۲۰ درصد داخلی سازی شده که اشتباه است و باید منظور از عمق ساخت داخل بررسی شود.

علی آبادی با اشاره به راهبردهای اصلی در صنعت خودرو گفت: برقی سازی راهی است که باید به سمت آن برویم؛ در حال حاضر روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف می‌شود که باید ۷ میلیون لیتر آن را وارد کنیم از این رو برقی سازی راه حلی برای عبور از مصرف بنزین است.

وی تاکید کرد: تا پایان امسال، ۳ هزار ایستگاه جدید شارژ خودروهای برقی ساخته خواهد شد.

به گفته وزیر صمت، مهم‌ترین اجزای قوای محرکه یک خودرو برقی شامل باتری، موتور، گیربکس و سامانه کنترل است که می‌توان در هر کدام اقدام به داخلی سازی کرد، اما در اولویت می‌توان از باتری شروع و اقدام به ذخیره انرژی کرد.

منبع:‌ مهر

کد خبر 499030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =