گران‌فروشان بازار میوه در دام تعزیرات

بازرسان به میادین عمده میوه و تره‌بار برای مقابله با تخلفات ورود کردند.

به گزارش صدای بورس، رصد میدانی و هفتگی بازار میوه و صیفی‌جات نشان می‌دهد قیمت انواع محصولات با وجود فراوانی بالا بوده و با افزایش عرضه پس از گذشت روزهای نخست نوبرانه تغییری در کاهش نرخ‌ها شاهد نیستیم.

پیدا کردن برخی میوه‌ها هر کیلو گرم کمتر از ۵۰ هزار تومان به سختی و کیفیت بسیار پایین است. این وضعیت در بازار سبزی و صیفی‌جات هم صادق است. به عنوان مثال هویج سال گذشته نیمه اول و دوم سال بین ۹.۸۰۰ تا ۱۲ هزار تومان متغیر بود و نرخ آن در سال جاری در ۴ ماهه نخست سال بین ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان در نوسان است.

در همین راستا مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید شبانه از میدان بزرگ میوه و تره‌بار پایتخت گفت: پیرو مصوبات کارگروه ساماندهی سازمان میادین و بازار میوه و تره‌بار تهران بزرگ بر پایه شکایات مردمی از عرضه میوه با قیمت بالا در سطح خرده‌فروشی، صدور فاکتور در میادین به خریداران الزامی است.

وی در این بازرسی شبانه که سازمان‌های مختلف نظارتی حضور داشتند، تاکید کرد: صدور فاکتور توسط عمده‌فروشان با قید نوع و درجه کیفی محصول به خریداران خرد الزام قانونی دارد و با کسانی که از این قانون سر باز زنند برخورد تعزیراتی می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: قانون ساماندهی چندی پیش به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی و با حضور سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، اتحادیه مربوطه، اتاق اصناف و سازمان میادین میوه و تره‌بار، به تصویب کارگروه ساماندهی رسید و با جدیت اجرایی می‌شود.

منبع:‌ مهر

کد خبر 499252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =