چرا «شکام» سود تقسیم نکرد؟

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با اعتراض سهام‌داران نسبت به سود و عدم تنفیض ماده ۱۲۹ به تنفس خورد و تصمیم‌گیری در این باره به مجمع آتی موکول شد.

به گزارش صدای بورس،مجمع‌ عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با حضور بیش از ۵۶درصد از سهامداران برگزار شد.

سید محمدرضا موسوی اصفهانی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروزدر مجمع این شرکت گفت: در سال مالی ۱۴۰۲ ،حدود ۳۷۰۰ میلیارد تومان فروش شرکت بوده و سود خالص ۵۸۹ میلیارد تومانی کسب شده است.

وی با بیان اینکه ۹۶.۷ درصد سهام پرند دارو متعلق به شرکت شیمیایی کیمیا گران امروز است، افزود: فروش پرند دارو از ۱۸ میلیارد تومان به ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است. ۶۴درصد فروش سال قبل صادراتی بوده است. ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان فروش امسال پیش‌بینی شده است و متمرکز بر صادرات هستیم.

وی در اد امه مجمع با بیان اینکه پارا آمینوفنل در حال حاضر به تولید ۵۰۰ تن رسیده است،اظهارد اشت : در حال راه‌اندازی واحدهای جدید در راستای افزایش سبد در حوزه مواد مؤثره دارویی و تکمیل زنجیره هستیم.

موسوی اصفهانی تصریح کرد: با توجه به واردات بخش مهمی از مواد اولیه، قیمت ارز و قیمت‌های جهانی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر شکام هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز افزود: هزینه‌های عمومی و اداری به دلیل افزایش هزینه‌های صادرات و هزینه مالی به دلیل اخذ وام افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فاز یک پروژه آرمان پیروز ایرانیان اواخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در فاز اول آرمان پیروز تولید چهار محصول و بعد از افزایش سرمایه تولید در فاز دوم ۱۰ محصول پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بهسازی کارخانه، پروژه ماده مؤثره مفنامیک اسید که ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و استامینوفن ۲ که ۶۷درصد پیشرفت داشته است را از پروژه‌های شرکت عنوان کرد.

به گفته موسوی اصفهانی از مهمترین ریسک های شرکت در سال ۱۴۰۲ می توان به ریسک بازار، ریسک عملیاتی، ریسک نرخ ارز، ریسک کیفیت محصولات، ریسک نقدینگی، ریسک قوانین و مقررات داخلی و جهانی، ریسک اعتباری ، ریسک کسب و کار فصلی شرکت و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز ، در پاسخ به سوال سهامداری مبنی بر اینکه قیمت جهانی برای نبود تولید برای سهامداران توجیه خوبی نیست توضیح دهید؟، گفت: پروژه PAP سال گذشته افتتاح و با مسائلی چون کیفیت و راندمان مواجه بود که رفع شد، اما با تغییر قیمت‌ها و کاهش حاشیه سود، تولید توجیه اقتصادی ندارد و واردات به‌صرفه‌تر است‌. برای تغییر تولید با جلوگیری از افزایش سرمایه ثابت، بررسی‌هایی در دست انجام است اما به‌صورت مستمر و کم، تولید PAP دارد.

در پایان مجمع صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز دو بار سود، ۷۷ ریال و ۱۶۰ ریال تصویب شد، اما با اعتراض سهام‌داران نسبت به سود و عدم تنفیض ماده ۱۲۹ به تنفس خورد و تصمیم‌گیری در این باره به مجمع آتی موکول شد.

روزنامه کثیرالانتشار نیز به عنوان روزنامه رسالت انتخاب شد.

کد خبر 499620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =