پیمان پولی ایران و روسیه فرصتی برای حل مشکلات تجاری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت پیمان پولی ایران و روسیه فرصتی مناسب برای حل مشکلات تجاری و توسعه مراودات اقتصادی این دو کشور است. همچنین  این پیمان پولی تاثیر مثبتی بر فعالیت شرکت‌های صادرکننده بورسی و مبادلات خارجی آنان دارد.

به گزارش صدای بورس، محمد مهدی شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تاثیر مثبت پیمان پولی ایران و روسیه بر مبادلات خارجی شرکت‌های صادرکننده بورسی، گفت: به طور کلی، هر پیمان‌ پولی دوجانبه به منظور کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌های بانکی و مسیر جدیدی در کنار سایر روش‌ها برای انتقال پول بین دو کشور است.لذا پیمان پولی ایران و روسیه، ضمن توسعه مراودات اقتصادی، صادرات و واردات این دو کشور را رونق می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این پیمان پولی در نقل و انتقالات مالی ایران با روسیه بسیار راهگشا خواهد بود، افزود: پیمان پولی دوجانبه میان این دو کشور، مقدمه‌ای برای امضای پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه با کشورهای مختلف و ایجاد فضایی آزاد در حوزه مسائل بانکی و نقل و انتقالات پولی است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی پیمان پولی میان هر کشوری تسهیل تجارت دو جانبه و یا چند جانبه است که به نظر می‌رسد این پیمان نیز مسیر را برای مبادلات خارجی برای شرکت‌های صادرکننده بورسی هموارتر کند.

شهریاری، پیمان پولی ایران و روسیه را فرصتی برای حل مشکلات تجاری و توسعه مراودات اقتصادی این دو کشور ذکر کرد و گفت: هر ابزاری که بتواند فرآیند تجارت را برای دو کشور هم‌پیمان شده و یا کشورهای اطراف آنها، تسهیل کند، به طور قطع، مورد حمایت و پذیرش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از این پیمان‌ها فشارهای ناشی از تحریم‌های بانکی را به مرور کاهش می‌دهد، عنوان کرد: در عین حال، این پیمان پولی کمک می‌کند تا این دو کشور در شرایط تحریمی بتوانند رکود اقتصادی موجود را به خوبی مدیریت کنند.

شهریاری در پایان با بیان اینکه پیمان پولی ایران و روسیه تاثیر مثبتی بر فعالیت شرکت‌های صادرکننده و مبادلات خارجی آنها دارد، اظهار داشت: این پیمان پولی زمینه‌ساز توسعه هرچه بیشتر مبادلات پولی، بانکی و افزایش تجارت خارجی است. البته کشور روسیه هم در عمل باید ثابت کند که تا چه میزان خواهان توافقات پولی، مالی و نقل و انتقالات پولی با ایران است.

منبع: سنا

کد خبر 499707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =