«وامیر»  ۳۰۱۳ ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه معدنی صنعتی امیر، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۳۰۱۳ ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه معدنی صنعتی امیر با حضور بیش از ۵۶درصد سهامداران برگزارشد.

حسین شعبانی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر  با نماد وامیر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت به اقدامات اساسی صورت گرفته این گروه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: پذیرش شرکت کانی کربن طبس با نماد"کربن" در بازار دوم فرابورس، راه اندازی معدن شماره ۲ شرکت کانی کربن با ظرفیت سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن ، افزایش ظرفیت پروانه بهره‌برداری معدن طبس به ۲۵۰ هزار تن در سال و خرید ماشین آلات معدنی برای شرکت کانی کربن طبس از جمله اقدامات این گروه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گفته وی حفظ وضعیت بهره‌برداری از معادن شرکت باما با تکمیل عملیات اکتشافی، شروع استخراج از زون سه معدن رومرمر باما در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۳۹ درصدی مصرف زغال در فرآیند تولید اکسید روی شرکت ذوب روی اصفهان می توان از دیگر اقدامات این گروه در سال گذشته اعلام کرد.

شعبانی افزود: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸۴ میلیارد ریال به مبلغ ۶,۳۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه ای و اصلاح ساختار مالی در اردیبهشت ماه امسال به تصویت هیأت مدیره رسیده است.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر ادامه داد: در خرداد ماه امسال این افزایش سرمایه به تأیید حسابرس و بازرس قانونی رسیده و در مرحله پیگیری اخذ مجوز سازمان بورس است.

وی به برنامه های آینده شرکت اشاره کرد و اظهارداشت: از جمله برنامه های شرکت می توان به اصلاح و بهینه سازی خطوط تولید شرکتهای گروه ، کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی ، رشد و پیشبرد طرحهای توسعه ای و زیرساختی در گروه ، بهبود عملکرد محیط زیستی و پیشرفت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و توسعه بازارهای فروش با تمرکز به بازارهای خارجی اشاره کرد.

شعبانی ورود به سرمایه گذاری های جدید را ازدیگر برنامه های این گروه عنوان کرد و افزود: توسعه فعالیتها و سرمایه گذاریها در حوزه معدن و ساختمان، توسعه فعالیتهای اکتشافی در شرکتهای زیر مجموعه ، توسعه ظرفیت استخراج از معادن شرکتهای گروه و اصلاح ساختار پرتفوی و متنوع سازی سرمایه گذاری ها از اقدامات مهم این شرکت در آینده خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در خصوص وضعیت شرکت سرزمین جلگه های آسمانی، گفت:گواهی کشف در سال ۱۴۰۰ با ذخیره ۶۹ میلیون تن ذخیره قطعی و ۱۹ میلیون تن ذخیره احتمالی کانسنگ طلا مس و مولیبدن هم ارز حدود چهار دهم درصد مس و همچنین پروانه بهره برداری معدن با ظرفیت سالانه یک میلیون تن در سال ۱۴۰۱ از سازمان صمت اخذ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جاده و راههای دسترسی توسط شرکت ایجاد و زمین کارخانه تسطیح شده است.

به گفته شعبانی مجوز برق اخذ و خط انتقال آن تا کارخانه و معدن و مجوز مخابرات اخذ شده و خط انتقال آن اجرا شده است. همچنین مجوز آب از سوی اداره مربوطه مورد بازبینی قرار گرفته و شرکت پیگیری رفع آن است.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر در ادامه مجمع افزود: ساختمان‌های اداری و لجستیک و انبار ناریه و انبار مغزه ها ساخته شده و واحدهای تکمیلی برای سرزمین جلگه های آسمانی در حال احداث است. همچنین برداشت ماده معدنی از معدن جهت تست پایلوت و مذاکره با پیمانکاران معدن جهت باطله برداری معدن و باز کردن پیت معدن در حال انجام است.

وی از زمان برآوردی راه اندازی فاز اول کارخانه کنسانتره اواخر سال جاری خبر داد و گفت: مهندسی ساخت کارخانه و مذاکرات جهت سفارش خرید ماشین آلات معدنی و تجهیزات کارخانه در حال انجام است و ساخت کارخانه تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

شعبانی در خصوص وضعیت صنعت سرب و روی در ایران گفت:حدود ۳ درصد از ذخایر جهانی سرب و روی در مهمترین معادن کشور قرار دارد. ایران با وجود دو معدن بزرگ مهدی آباد و انگوران منابع کافی را برای فعالیت در صنعت سرب و روی دارا است.

وی ادامه داد: بخش کمی از تولید ،روی در کشور مصرف و بخش قابل توجهی از آن نیز صادر می‌شود. مهمترین کانسارهای سرب ایران معدن سرب و روی مهدی آباد انگوران و ایرانکوه است.

شعبانی تعداد ۱۱۱ معدن سرب و روی در کشور با مجموع ذخایر قطعی ۲۲۳ میلیون تن وجود دارد که ۷۸ معدن فعال اعلام کرد و اظهارداشت:میزان استخراج بالغ بر ۴ میلیون تن میزان تولید شمش رو به ترتیب ۲۲۰ و ۱۸۱ هزار تن بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی امیر به اقدامات انجام شده در رابطه با بازارگردانی وامیر پرداخت و گفت:پیرو پیگیری های شرکت از صندوق بازارگردانی و تزریق منابع از سوی شرکت، بیش از ۷۱ میلیارد ریال سهام شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر خریداری شده است.

کد خبر 499804

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =