پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری  «ارکیده»

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارکیده از ۶ الی ۸ مرداد آغاز می شود.

به گزارش صدای بورس، صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارکیده از ۶ الی ۸ مرداد از طریق کلیه کار گزاری ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیرش شده در بورس و اوراق بهادار تهران، شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش پذیره نویسی می شود.

صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت چیست؟
صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت نوعی از صندوق های سرمایه گذاری است که بازدهی آنها نوسان قیمتی زیادی نداشته و دارای نرخ سود قابل پیش بینی است علت این موضوع نوع سرمایه گذاری و ترکیب دارایی سبد آنها است هدف اصلی صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت کسب بازدهی با حداقل ریسک است.
بنابراین بخش عمده دارایی این صندوقها در سپردههای بانکی و اوراق درآمد ثابت بورسی و فرابورسی مانند اوراق مشارکت اوراق اجاره استاد خزانه اسلامی و.... سرمایه گذاری می.شود بخش کمی از دارایی این صندوق ها نیز در سهام شرکتهای بورسی سرمایه گذاری می.شود به همین دلیل نوسانات ،بورس تاثیر زیادی بر روی بازدهی و عملکرد این صندوق ها ندارند.

چرا سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت؟
صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت یکی از ابزارهای مهم سرمایه گذاری در بازارهای مالی است که به دلیل ریسک پایین و بازدهی قابل قبولی که دارد گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران مختلف محسوب می شود. این نوع از سرمایه گذاری اصل پول شما را حفظ میکنند. بنابراین افرادی که ریسک پذیری پایینی دارند و در عین حال به دنبال یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری هستند این نوع از صندوق ها گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. یکی دیگر از مزایای این صندوقها جذب منابع بالای آن هاست که این امر منجر به قدرت چانه زنی این صندوقها برای کسب سود بالاتر برای سرمایه گذاری خواهد شد.

چرا ارکیده؟
درآمدزایی مستمر
سرمایه گذاری در اوراق بهادار یا درآمد ثابت را میتوان منبعی از درآمد مستمر در بازه های زمانی تعیین شده برای سرمایه گذاران به شمار آورد.
حفظ سرمایه
ماهیت این نوع از صندوقها به این صورت است که برای حفظ اصل پول سرمایه گذار طراحی شده است و در عین حال درآمد مستمر و پایداری را در بازه زمانی مشخص ایجاد میکند. این نوع از سرمایه گذاری حداقل ریسک را به همراه دارد.
نوسانات کم
صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت حداقل نوسانات قیمتی را نسبت به سهام تجربه میکنند که این امر منجر به کم شدن ریسک سرمایه گذاری در پرتفوی سرمایه گذاران می شود و برای افرادی با درجه ریسک گریزی بالا گزینه مناسبی خواهد بود.
تسهیل فرایند سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در این صندوقها که نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم است؛ افراد را از هیجانات و تنش های بازار دور میکند و همین امر روند سرمایه گذاری را راحت میکند و همچنین فرایند خرید و فروش واحدهای صندوقهای سرمایه گذاری به ویژه صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF) بسیار آسان است و با سرعت بالا انجام میشود.

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارکیده

استراتژی و هدف صندوق
تخصیص منابع افراد به سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت

تعدیل ریسک پرتفوی سرمایه گذاران

کسب بازدهی معقول برای سرمایه گذاران

اندازه صندوق
صندوق سرمایه گذاری در اندازه بزرگ و حداقل تعداد واحد سرمایه گذاری آن در زمان شروع فعالیت ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ و حداکثر تعداد واحد سرمایه گذاری آن در حال حاضر ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰(ده برابر حداقل واحدها)
ده برابر حداقل واحدها واحد خواهد بود.( ارزش اسمی هر واحد سرمایه گذاری ۱۰،۰۰۰ ریال است.) افزایش سقف و اندازه صندوق همزمان با پذیره نویسی پیگیری خواهد شد.

ارکان صندوق
موسسین: شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش

مدیر: شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش

متولی: شرکت مشاور سرمایه گذاری اوراق بهادار پاداش

حسابرس: موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر

بازارگردان: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی ملل

پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ارکیده

کد خبر 500161

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =