چرا باید درصندوق «ارکیده»سرمایه‌گذاری کرد؟

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خط ارزش با اشاره به ۴ ویژگی مهم سرمایه‌گذاری در صندوق ارکیده،گفت: امروز پذیره نویسی آخرین محصول صندوق سرمایه گذاری در اوراق درآمد ثابت ارکیده آغاز شد.

فرشید زرین کیا، در گفت‌وگو با «صدای بورس»، از آخرین محصول صندوق سرمایه گذاری در اوراق درآمد ثابت ارکیده با نماد «ارکیده» خبر داد و گفت:مجموعه شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خط ارزش به عنوان یک نهاد مالی زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار در طول این سال ها در موضوعات مشاوره سرمایه گذاری تامین مالی پذیرش شرکت ها در بازار سرمایه و سبد گردانی اختصاصی به ارائه خدمات به متقاضیان می پردازد.

وی با اشاره به پذیره نویسی آخرین محصول این شرکت، افزود: امروز از «صندوق سرمایه گذاری در اوراق درامد ثابت ارکیده» که با نماد ارکیده به عنوان یک صندوق قابل معامله در بورس اوراق بهادار به جذب منابع و ارائه خدمات به یونیت هولدر ها خواهد پرداخت، رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خط ارزش در ارتباط با نوع این صندوق اظهارداشت: این صندوق از نوع صندوق های درآمد ثابت است که با هدف جذب منابع و تخصیص منابع به سپرده های بانکی، اوراق شرکتی و دولتی تاسیس شده و عمده منابع آن در اوراق کم ریسک و بعضا بدون ریسک سرمایه گذاری خواهد شد.

زرین کیا در ادامه تصریح کرد: صندوق های قابل معامله از طریق کارگزاری های بورس اوراق بهادار قابلیت جذب منابع و سرمایه گذاری دارند به این منظور سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند در بازه سه روزه ای که پیش بینی شده برای پذیره نویسی این صندوق منابع خود را در این صندوق متمرکز کنند و بازدهی معقولی را متناسب با مدت زمانی که در این صندوق سرمایه گذاری می‌کنند، داشته باشند.

وی به ویژگی های منحصر به فرد صندوق اشاره کرد و گفت:در مرحله اول منابع به اوراق کم ریسک تخصیص خواهد شد بنابراین این اطمینان خاطر را به یونیت هولدر ها خواهیم داد تا که در بازه سرمایه گذاری‌ که در صندوق ارکیده انجام می دهند منابع‌ آنها ریسک های مبتلابه بازار سرمایه و سهام را نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری خط ارزش ادامه داد: در مرحله دوم صندوق ارکیده با توجه به اینکه از نوع صندوق های درآمد ثابت است منابع یونیت هولدر ها را به سپرده های بانکی تخصیص خواهد داد و نرخ شکست نخواهد داشت به این معنی که سرمایه گذاران در طول بازه پذیره نویسی این اطمینان را دارد که منابعی که در این صندوق سرمایه گذاری کرده اند دچار نرخ شکست نمی شود.

زرین کیا با بیان ویژگی سوم این صندوق، گفت: قابل معامله بودن در بورس اوراق بهادار از ویژگی دیگر این صندوق است به این معنی که اشخاص متقاضی (افراد حقیقی) لازم نیست که به بانک ها مراجعه و منابع خود را در بانک سپرده گذاری کنند .

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خط ارزش در ارتباط با معافیت های مالیاتی افزود:علاوه بر آن ویژگی دیگه ای که این صندوق برای سرمایه گذاران حقوقی خواهد داشت موضوع معافیت های مالیاتی است که در سپرده های بانکی ریسک مشمول مالیات سود حاصله را دارند اما صندوق سرمایه گذاری ارکیده با توجه به اینکه ابزاری است بر بورس اوراق بهادار مشمول این ریسک نخواهد بود.

کد خبر 500283

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =