پایان هفته خونین بورس

بازار سرمایه آخرین روز هفته را قرمز به پایان رساند این چندومین ریزش سنگین بورس از ابتدای سال تا کنون است و کام سهامدران امروز نیز تلخ شد.

به گزارش«صدای بورس»، بازار در روزی جاری از ریزش شدیدی برخوردار شد. شاخص کل به میزان ۲.۴۴ درصد و ۵۲ هزار و ۴۵۸ واحد ریزش به کانال ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۷۲ ریزش پیدا کرد. همچنین شاخص هم وزن نیز با ریزش ۲۱ هزار واحدی به کانال ۶۵۷ هزار و ۷۰۰ راه پیدا کرد.

از اخبار مهم روز جاری می‌توان به خبر ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس اشاره کرد که عامل اصلی ریزش بورس را میتوان بر مبنای این اتفاق دانست.

اما در دقایق پایانی بازار خبر مهمی مبنی بر دستور معاون اول رئیس جمهور برای حمایت فوری صندوق توسعه ملی و شبکه بانکی از بازار سهام منتشر شد که خود به نوعی مورد استقبال برخی از فعلان قرار گرفت.

ارزش معاملات خرد در روز جاری ۵ همت بود .حجم معاملات خرد نیز ۱۲.۵ میلیارد برگه سهم در روزجاری معامله شدند. تعداد نماد مثبت در بازار منفی امروز به ۳۵ نماد رسید. همچنین نماد های منفی در روز جاری به ۷۶۵ نماد رسیدند. درصد صف خرید و فروش بازار به ترتیب ۲ و ۳۲ درصد بودند.

از نماد های پرتراکنش روز جاری می‌توان به ذوب، وبملت و خودرو اشاره کرد. برترین گروه های صنعت متعلق به خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی نیز بودند.

کد خبر 500604

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =