بررسی ابهامات و پیش بینی سودآوری آواک

اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی عرضه اولیه آواک بررسی و پیش بینی سودآوری شرکت معادل ۱۰۲۳۵ میلیارد ریال اعلام شد.

به گزارش صدای بورس،ارزشگذاری شرکت صنایع ارتباطی آوا با دو رویکرد ارزشگذاری نسبی (PE) و تنزیل جریان نقد شامل روشهای تنزیل سود نقدی (DDM) و جریان نقد سهامداران (FCFE) انجام شده است با توجه به اینکه مبنای ایجاد درآمد و سودآوری شرکت در طی سالهای آتی دانش فنی شرکت دارایی) (نامشهود است سود برآورد شده در مدل DDM و FCFE به صورت غیر مستقیم شامل دارایی نامشهود شرکت است.

بر اساس اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت صنایع ارتباطی آوا با نماد آواک در بورس فعالیت دارد.

پیرو اطلاعیه "ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی" منتشر شده در سامانه کدال با شماره پیگیری ۱۲۲۷۱۵۰ به اطلاع می رساند کنفرانس اطلاع رسانی شرکت قبل از عرضه اولیه سهام در تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۰۸ برگزار و اهم مطالب مطرح شده به این شرح است؛

پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی درباره اطلاعات و صورتهای مالی و همچنین گزارش ارزشگذاری و امیدنامه منتشر شده قبل از عرضه اولیه سهام این ،شرکت و با توجه به اینکه هیچگونه سوالی در مهلت مقرر در سامانه تدان. مطرح نشده است بدینوسیله پاسخ به سوالات مطروحه در جلسات معارفه به شرح زیر ارسال می شود؛
۱- پیش بینی سودآوری شرکت در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ پیش بینی سود خالص سال ۱۴۰۳ معادل ۱۰۲۳۵ میلیارد ریال می باشد.

۲- تحریم ها چقدر میتوانند بر روی عملکرد شرکت تاثیر گذار باشند؟

با توجه به اینکه ایجاد دانش فنی مربوطه به طور بومی در شرکت از بدو تاسیس تا کنون انجام شده و به عنوان یک فعالیت مستمر ادامه دارد و با عنایت به نیروهای نخبه که در اختیار شرکت هستند شرکت از این لحاظ از تحریم ها تاثیر پذیری خاصی ندارد به عبارت دیگر این شرکت برای ایجاد توسعه و بروزرسانی طراحی محصولات خود، وابستگی به شرکت خارجی یا مجموعه خارجی ندارد. در مسئله تامین مواد اولیه نیز از آنجایی که شرکت صرفا از قطعات الکترونیکی عمومی و تجاری استفاده میکند که به صورت فروشگاهی در بازارهای کشورهای مختلف دنیا عرضه میشوند و در دسترس عموم هستند و از طریق شرکتهای عمومی بازرگانی داخلی وارد و تامین میشوند در این حوزه نیز تاثیرپذیری خاصی از تحریم ها نداشته است. بدیهیست تاثیرات کلان ناشی از تحریم ها بر کلیت اقتصاد کشور که جنبه عمومی دارند و ارتباط مستقیم با فعالیت این شرکت ندارند، مورد بحث نیست.
۳- برنامه افزایش سرمایه شرکت در سال ۱۴۰۳ چیست و چه مبلغی خواهد بود؟ شرکت در نظر دارد نسبت به افزایش سرمایه حدود ۹۰۰ میلیارد ریالی از محل سود انباشته در سال جاری اقدام کرده و سرمایه شرکت را از ۱۰۰۰ به حدود ۱۹۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد که در صورت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصمیم مجمع عمومی سهامداران انجام خواهد شد.
۴- آیا شرکت دارای شریک خارجی می باشد؟ خیر

۵- میزان و برنامه عرضه اولیه و روزهای بعد از عرضه اولیه به چه صورت خواهد بود؟
بنابر شرایط پذیرش تعیین شده برای این شرکت که اطلاعات آن در سامانه کدال موجود است سهامداران عمده متعهد به عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام شرکت شده اند میزان عرضه در روز اول و روش ،عرضه هنوز توسط فرابورس ابلاغ نشده و مطابق با اطلاعیه فرابورس خواهد بود.
۶- و برنامه شرکت برای توسعه سید محصولات چیست؟
شرکت در نظر دارد بر اساس نیاز بازار نسبت به توسعه سید محصولات تولیدی خود اقدام کند و در این زمینه توسعه سید بر اساس بخش دیتا پرظرفیت به ویژه کاربردهای نوین هوش مصنوعی در صنعت ارتباطات اینترنت اشیاء و همچنین ترمینال های تحت شبکه نسل جدید مورد توجه شرکت میباشند شرکت برنامه توسعه مشخصی نیز در برخی از بخشهای مذکور تدوین نموده که برآورد گردیده در دو مرحله با تامین مالی به ترتیب ۱۷۰۰ و ۳۳۰۰ میلیارد ریالی در آینده اجرایی گردد. شایان ذکر است بخش اعظم منابع برای تامین و توسعه زیر ساختهای مورد نیاز طراحی و تولید و مابقی برای سایر مخارج تحقیق و توسعه و تولید در نظر گرفته شدهاند اطلاعات مذکور در امیدنامه منتشره در کدال در دسترس است.

همچنین حسنی صدر مدیر عامل و نایب رئیس محترم صنایع ارتباطی آوا به سوالات ارزشگذاری شرکت صنایع ارتباطی آوا به این شرح پاسخ داد؛

به نظر میرسد که ارزشگذاری بسیار محتاطانه صورت گرفته و بنا بر توضیحات داده شده، مبنای پیش بینی ها رشد دلار بوده در حالیکه اگر مبنا رشد تورم بود عددها تغییر میکرد همچنین میزان بالای رشد سود محقق شده که در گزارشات سالهای اخیر شرکت نمایش داده شده در پیش بینی عملکرد آینده در نظر گرفته نشده لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید.
ارزشگذاری حاضر با فرض رشد ارزش دلاری بازار محصولات ICT در ایران متناسب با رشد واقعی GDP و ثبات سهم بازار شرکت صنایع ارتباطی آوا طی سالهای آتی صورت گرفته و بنابراین رشد دلار در کنار رشد GDP عامل اصلی رشد درآمد عملیاتی در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است تکرار رشد سالهای گذشته طی سالهای آتی ممکن است لیکن به دلیل رعایت اصول محافظه کارانه در ارزشگذاری عرضه اولیه تنها رشد ناشی از رشد دلار و بازار محصولات ICT در برآورد سود شرکت لحاظ شده است.

با توجه به اینکه داراییهای نامشهود در گزارش کارشناس رسمی و ارزش NAV شرکت لحاظ نشده اند، آیا برآوردی از ارزش داراییهای نامشهود شرکت وجود دارد؟
ارزشگذاری شرکت صنایع ارتباطی آوا با دو رویکرد ارزشگذاری نسبی (PE) و تنزیل جریان نقد شامل روشهای تنزیل سود نقدی (DDM) و جریان نقد سهامداران (FCFE) انجام شده است با توجه به اینکه مبنای ایجاد درآمد و سودآوری شرکت در طی سالهای آتی دانش فنی شرکت دارایی) (نامشهود است سود برآورد شده در مدل DDM و FCFE به صورت غیر مستقیم شامل دارایی نامشهود شرکت است.

کد خبر 500904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =