برآورد ۲۷۶۹۹ ریالی ارزش هر سهم «بپویا»

در جلسه معارفه شرکت دانش بنیان پویا نیرو(بپویا) ارزش نهایی شرکت ۶ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان و ارزش هر سهم برابر با ۲۷۶۹۹ ریال برآورد می‌شود.

به گزارش صدای بورس، امین فضلی مدیر مالی کارگزاری پیشرو در جلسه معارفه شرکت دانش بنیان پویا نیرو(بپویا) گفت: کارگزاری پیشرو به عنوان مشاور عرضه و پذیرش وظیفه خود را به انجام رسانده است. فرایند در پویا نیرو بسیار سریع انجام شد و به نوعی رکورد بود. اینکه شرکتی مطابق با استانداردهای بورس باشد کار ساده‌ای نیست و معمولا مدیران انعطاف لازم را ندارند اما در مجموعه پویا نیرو پیش از پذیرش استانداردها را داشتند.

وی ادامه داد: همکاری مدیران به بهترین نحو انجام گرفت و در زمینه پذیرش در بورس همکاری لازم را کردند طوری که کمتر از ۵۰ روز توانستیم پذیرش را بگیریم.

حمزه اکبری، مدیر مالی شرکت پویا نیرو گفت: شرکت دانش بنیان پویا نیرو بزرگترین و کاملترین شرکت در حوزه سیم‌های هادی آلمینیومی هوایی فشار قوی است. سرمایه ثبتی شرکت ۲۳۸ میلیارد تومان است.

اکبری افزود: هدف گذاری ۲۴۰۰۰ تن تولید مبتنی بر قرار داده‌های شرکت است. در ۲ هفته قبل ۳ تا ۴ مناقصه را برنده شدیم و تا پایان سال نیز قطعا این روند ادامه خواهد داشت.

اکبری ادامه داد: با توجه به این که شرکت دانش بنیان هستیم وام‌های کلان با نرخ ۱۵ درصدی دریافت کرده‌ایم. سعی داریم روند فروش داخلی و صادراتی را ارتقا دهیم. نحوه نرخ گذاری محصولات به صورت فروش نقدی ، ۳۰ تا ۴۵ روزه ، صادراتی و فاینانس است.

وی در باره ریسک های شرکت گفت: ریسکهای شرکت شامل ریسک تاخیر در وصول مطالبات ریسک فروش، ریسک قیمت مواد اولیه، ریسک مالی و ریسک تجاری است.

اکبری همچنین افزود: روند تولید سیم در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۰هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود در سال جاری به تولید ۲۴ هزار تن برسد. مواد اولیه محصولات را شمش الومینیوم، بیلت فولادی، تیوب فیبر نوری، شمش روی و ورق فولادی تشکیل می‌دهد. شرکت آلومینای ایران و آلومینیوم اراک بیشترین سهم تامین‌کننده ما را به خود اختصاص داده است.

وی چشم انداز و اهداف آتی شرکت را عنوان کرد و گفت: چشم‌اندازهای شرکت دانش بنیان پویانیرو شامل توسعه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس و آفریقایی، افزایش اعتبار ملی و بین‌المللی شرکت، جذب نخبگان و نیروی انسانی و توسعه سیستم‌های مدیریت به منظور افزایش دقت ؛سرعت و واقع نگری در تصمیم گیری ؛نظارت و کنترل می‌شود.

اکبری روند ادامه داد: فروش شرکت در سال گذشته مبلغی بیش از یک همت به ثبت رسید که این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۴۰ میلیارد تومان اعلام‌شده بود. حساب‌های دریافتنی ما ظرف ۲ ماه برطرف شد . ۷ هزار تن از ابتدای سال تا کنون فروش داشتیم.

رحمت عباس‌پور، مدیر خدمات سرمایه شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: تامین سرمایه تمدن متعهد خرید شرکت پویانیرو است. درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۷۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. جمع کل دارایی‌ها در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲۳ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۱۶ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ برابر با بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. ظرفیت اسمی تولید انواع سیم برابر ۷۷ هزار تن و برای قرقره ۴هزار تن است

عباس‌پور افزود: متوسط نرخ رشد سالانه افزایش کابل‌های داخلی در چند سال اخیر تقریبا برابر با ۱.۲۱ درصد بوده که فرض می‌شود در سال‌های آتی نیز سالانه ۱.۲۱ درصد مقدار کابل‌های داخلی رشد یابد. ۴۰ درصد از فروش داخلی از طریق فاینانس انجام می‌شود.

مدیر خدمات سرمایه شرکت تامین سرمایه تمدن گفت:‌ ارزش نهایی شرکت ۶ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان برآورد شده است و ارزش هر سهم برابر با ۲۷۶۹۹ ریال براورد می‌شود.

شهریار پرویزی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان پویا نیرو گفت: پیشرفته ترین کالاها را در دنیا تولید می‌کنیم و ماشین‌آلات پیشرفته‌ای نیز داریم. بحث ارزش افزوده در دانش بنیان مهمترین مساله آن است. فروش بپویا در مناقصات است و ۱.۲ تا ۱.۵ برابر نمره ارزیابی شرکت است. دانش بنیان بودن ، کیفیت، کمیت ، تکمیل بودم پورسه تولید از مزایای دیگر پویانیروست.

کد خبر 501398

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =