«وصندوق » افزایش سرمایه می دهد؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است. در نتیجه مدیریت نقدینگی یکی از موارد بسیار مهمی است و رعایت این رسالت اولویت دارد بعد از برنامه‌ریزی پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان در صورت فراهم بودن شرایط نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهیم کرد.

به گزارش صدای بورس،مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، درباره برنامه افزایش سرمایه در این مجموعه گفت: فعلا در شرایط حاضر این موضوع قابل انجام نیست.

علیرضا زمان‌پور، افزود: رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است. در نتیجه مدیریت نقدینگی یکی از موارد بسیار مهمی است که حتما باید در تمامی تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود. به علت اینکه رعایت این رسالت اولویت دارد بعد از برنامه‌ریزی پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان در صورت فراهم بودن شرایط نسبت به افزایش سرمایه اقدام خواهیم کرد.

وی درباره برنامه بهبود وضعیت پرتفو در این مجموعه گفت: موضوع اصلاح پرتفو برای بازدهی بیشتر مجموعه با موانعی مواجه است و تلاش داریم تا سهام کم بازده و بعضا بدون بازده را از پرتفوی مجموعه خارج و سهام با سود بالا را جایگزین آنها کنیم. برای این منظور باید مجوزهای لازم را از سهامدار عمده اخذ کنیم. در بررسی اولیه که صورت گرفته باید به میزان حدود ۸ تا ۹ همت اصلاح ساختار در پرتفوی مجموعه انجام دهیم که در سال‌جاری پیگیر این موضوع هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم بنگاه‌های اقتصادی را معرفی کنیم قطعا در رشد و توسعه آنها نیز تاثیر گذار خواهد بود.
علیرضا زمان‌پور افزود: در پرتفوی هلدینگ صبا انرژی با توجه به قدمتی که بعضی از سهام دارد سعی داریم سهام کم بازده را از پرتفوی خارج کرده و سهام با سود بالاتر را جایگزین کنیم اما باید مجوز را از سهامدار عمده بگیریم و حدود ۹ همت اصلاح نیاز است.
زمانپور همچنین افزود: هلدینگ ما در سال گذشته بهترین اقدامات حقوقی را نسبت به شرکت‌های مشابه انجام داده . بعد از حل مشکلات نسبت به عرضه در بورس اقدام خواهیم کرد.
مدیرعامل وصندوق ادامه داد: یکی از مشکلات عمده صندوق‌های بازنشستگی وجود ناترازی است. در دو دهه مدیریت در این سیستم این روند در پیش گرفته شده و قطعا باید اصلاح شود تا نا ترازی‌هابه ویژه در صندوق بازنشستگی کشوری را برطرف کنیم
وی در ادامه گفت: در پتروشیمی مسجد سلیمان بحث پروژه مینی فاینری (پتروپالایشگاه کوچک مقیاس) را تعریف کرده‌ایم . جمعا حدود ۵۰۰ میلیون دلار هزینه پروژه است و تامین مالی آن از طریق منابع خارجی تامین شده است. برای لوله سازی اهواز برنامه داریم خط جدیدی را اجرایی کنیم و همینطور لوله بدون درز نیز در برنامه است. در کل ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد ، مشتری‌های اصلی ما در جنوب هستند و بازار را در دست داریم. در اکسین پروژه‌های بالادستی و پایین دستی را داریم.
مدیرعامل هلدینگ صباانرژی گفت: باید برای ورود به بازار سرمایه شفافیت داشت، شفافیت اطلاعات و دسترسی آزاد اطلاعات. در سال گذشته با برنامه ریزی انجام گرفته صبا فولاد را به بورس وارد و این شرکت را به شرکت‌های بورسی خود اضافه کردیم.

کد خبر 501526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =