کدام زیرمجموعه «تاصیکو» بورسی می‌شود؟

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین ، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۹۵۰ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با حضور بیش از ۸۳درصد سهامداران برگزارشد.

نادری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) در خصوص عرضه اولیه پارس تامین گفت: پذیرش پارس تأمین در مهرماه صورت گرفته است ،اما به دلیل لغو عرضه اولیه‌ها، عرضه اولیه آن متوقف شد. هر زمان بورس اجازه دهد، این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

به گفته وی در حال حاضر برنامه داریم فقط شرکت طلا را وارد بورس کنیم و برای ورد معدن به بازار سرمایه هنوز برنامه ای در دستور کار نداریم.

محسن بهزادی مدیر سرمایه گذاری شرکت تاصیکو در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۴ می‌توان یک تن طلا از کارخانه تفتان استخراج کرد،گفت:احداث کارخانه طلای تفتان ۹۵درصد پیشرفت داشته و برآورد شده تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: برای کارخانه استحصال طلای تفتان ۵۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و در افق ۱۴۰۹ دیده شده که ۱۱ تن استخراج طلا داشته باشیم.

مدیرسرمایه گذاری شرکت تاصیکو تصریح کرد : احداث کارخانه تولید ۵ تن طلا در شرکت توسعه معادن پارس تامین تاکنون ۱۱درصد پیشرفت داشته و تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته بهزادی فاز مطالعاتی احداث کارخانه الیاف شیشه به پایان رسیده است.همچنین احداث کارخانه کاغذ سنگ با ظرفیت ۵هزار تن توسط شرکت معادن پارس تأمین در هفته‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تاصیکو افزود: شروع و ادامه عملیات اجرایی پروژه استخراج ۵۰۰هزار تن زغالسنگ خام و پیشروی ۵۲۰ متری در تونل اصلی شماره ۲ و ۳ و بازگشایی افق‌های اول و دوم در تونل شماره ۳ به طول ۲۶۵ متر در لایه E بلوک ۶ پروده ۴ از اقدامات انجام شده در شرکت زغالسنگ پروده طبس است.

وی با اشاره به اینکه در شرکت زغالسنگ پروده طبس، قرارداد طراحی افزایش ظرفیت کارخانه زغالشویی از ۷۵۰هزار تن در سال به ۱۲۵۰هزار تن در سال منعقد شده است، تصریح کرد : پروژه زغالسنگ پروده طبس تاکنون ۳۷درصد پیشرفت داشته و برآورد شده تا اسفندماه ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی پیش‌بینی شده احداث کارخانه کلرید کلسیم توسط شرکت معدنی املاح تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.همچنین احداث کارخانه استحصال طلا کردستان تا شهریورماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرسرمایه گذاری شرکت تاصیکو گفت: پیشرفت ۳۰درصدی پروژه اکتشاف تکمیلی، عملیات استخراج و احداث کارخانه نقره رنگان به ظرفیت ۵۰ تن نقره در سال در شرکت توسعه معادن پارس تأمین از اقدامات سال مالی ۱۴۰۲ است.

بهزادی در ادامه مجع افزود: عملیات حفاری در معدن قلقله به میزان ۷۲۰۰ متر و افزایش محتوای ذخیره قطعی طلای خالص از ۱۲ تن به ۱۵ تن در شرکت توسعه معادن طلای کردستان انجام شده است.

به گفته وی افزایش ظرفیت پروژه استحصال طلا از ۵۰۰ کیلوگرم به ۱۰۲۰ کیلوگرم در معدن سیستان و بلوچستان ،شروع عملیات اجرایی فاز ساخت ۵۰۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال جاری، تکمیل زنجیره زغال و کک در شرکت زغالسنگ پروده طبس ، ورود به عناصر نادر خاکی و برنامه‌ریزی برای اخذ معادن فلزات، عناصر گران‌بها و استحصال تکنولوژی تولید عناصر حیاتی از برنامه‌های آتی تاصیکو است.

مدیرسرمایه گذاری شرکت تاصیکو تصریح کرد : سرمایه‌گذاری مشترک در معادن کشورهای همسایه مانند عمان، قطر، افغانستان، ارمنستان و یمن از دیگر برنامه‌های آتی تاصیکو است.

بهزادی به دیگر برنامه های در دست اقدام این شرکت اشاره کرد و گفت: طراحی و انتشار ابزار مالی بر پایه طلا و نقره ، فروش زمین کارخانه پشم شیشه ایران و فروش کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند از برنامه های در دستور کار تاصیکو اعلام کرد .

وی با بیان اینکه تاصیکو برای تولید ۲ میلیون تن کنسانتره زغالسنگ برنامه‌ریزی کرده است، افزود: توسعه صادرات در معادن تحت تملک زغالسنگ پروده طبس در دستور کار تاصیکو است و بازار های هدف پاکستان و ترکیه خواهند بود.

مصوبات مجمع:

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین ، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۹۵۰ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید.

حسابرس مستقل ، سازمان حسابرسی انتخاب شد.
روزنامه کثیرالانتشار نیز روزنامه اطلاعات درنظر گرفته شد.

کد خبر 501997

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =