رشد بورس با نمادهای صادراتی کلید می خورد؟

کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به تاثیر افزایش نرخ دلار نیما بر بازار سرمایه، به تاثیر افزایش این نرخ در بهبود شرکت‌های بورسی پرداخت.

وحید نکوئی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با « صدای بورس» در رابطه با تاثیر رشد نرخ ارز نیما بر بورس گفت: افزایش سرعت رشد نرخ دلار نیمایی سبب شده تا سودآوری شرکت های بورسی افزایش یابد که در صنایع پالایشی ، پتروشیمی و فولادی بیشترین اثر را دارد.

وی ادامه داد:افزایش نرخ ارز نیما می‌تواند منافعی که در جیب واردکنندگان و واسطه گران می رود را نصیب شرکت های سهامی صادرات محور کند ،که سهامداران نیز از این رشد سود و بهره کسب خواهند کرد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در شرایط فعلی نرخ ارز نیما با شدت بیشتری فاصله اش را با نرخ دلار بازار آزاد کاهش می دهد ،که برای بازار سرمایه خبر مثبتی خواهد بود. همتی وزیر اقتصاد در مصاحبه دیروز خود اعلام کرد که سیاست گذاری و ریل اقتصادی کشور سعی دارد، نرخ های قیمتی متفاوت میان ارز ها را کاهش دهد.

وی افزود: در هفته‌های گذشته مصوبه ای برای صنعت فولاد مطرح شد که دیگر اجباری به فروش محصولات این صنعت بر اساس نرخ دلار نیما نیست ،فولادی ها می توانند بر اساس نرخ توافقی که رقم بالاتری نسبت به دلار نیمایی دارد محصولات خود را ارائه کند، که این اقدام باعث افزایش سودآوری شرکت های بورسی خواهد شد.

کد خبر 502491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =