«ومپنا» آماده عرضه در بورس شد

مدیرعامل مپنا ، ضمن اشاره به دلایل عدم عرضه اولیه ومپنا، از زمان عرضه آن در بورس خبر داد.

محمد اولیا در گفت‌وگو با «صدای بورس» ضمن اشاره به برنامه های عرضه گروه مپنا، مشکلات پیش آمده که سبب به تعویق افتادن عرضه اولیه این سهم شده است را تشریح کرد و گفت: ومپنا در گذشته درج شده اما به دلیل مشکلاتی به مرحله عرضه نرسیده است. بعد از تکلیف مجمع در سال گذشته تلاش بسیاری شد تا این موارد و مشکلات برطرف شود ودر اوایل سال ۱۴۰۳ عرضه اولیه صورت گیرد ، اما هنوز برخی از این مشکلات در جریان است و پیش بینی شده تا پایان شهریورماه عرضه اولیه انجام شود.

وی در ارتباط با هزینه سرمایه گذاری هر نیروگاه و میزان سود دهی شرکت با نرخ های فعلی ،گفت:کپکس نیروگاه های سیکل ترکیبی برای هر کیلو وات حدود ۵۰۰ یورو است. هزینه سرمایه گذاری احداث آن و اینکه چه مقدار سود دهی خواهد داشت را نمی‌توان به سادگی تعیین کرد و بستگی به شرایط بازار و کشش آن و همچنین نوع نیروگاه دارد.

مدیر عامل مپنا در پایان در خصوص عرضه زیرمجموعه های مپنا از جمله توگا در بورس، گفت:در حال حاضر ترجیح شرکت مپنا این است که شرکت هایی که فروش برق ، آب یا اینگونه محصولات را دارند و شرکت هایی که قرار است فرایند مالی آن ها را استاندارد تر و شفاف تر کنیم در اولویت قرار گیرند.

کد خبر 502734

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =