آخرین جزییات تجدیدارزیابی گروه مپنا

عضو هیئت مدیره گروه مپنا از عرضه اولیه "ومپنا " در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ارزش گذاری «ومپنا» توسط تامین سرمایه کاردان در حال انجام است و به محض نهایی شدن و با تایید سازمان بورس و اواق بهادار در کدال منتشر می‌شود.

امیر هامونی در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای بورس درباره اینکه چرا با اینکه این نماد در سال ۱۳۹۹ قابلیت عرضه داشت، این اتفاق نیفتاد و به امسال موکول شد، افزود: این اتفاق و تعویق، منشعب از عوامل و اتفاقات درونی گروه سهامداران مپنا بود که یکی از این عوامل وجود ۰.۲۴ درصد سهامدار غیر بود که به آن رسیدگی شد و توانستیم از این چالش هایی که با سهامداران خرد داشتیم گذر کنیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ قوانین سازمان بورس و اوراق بهادار، اکنون نمی‌توانیم مبلغی را اعلام کنیم؛ افزود: پس از اعلام ارزش گذاری در کدال، جلسه معارفه دیگری در تهران برگزار خواهیم کرد و در این جلسه از اصحاب رسانه و تمامی افراد در بازار سرمایه دعوت به عمل می‌آوریم تا ابعاد مختلف این ارزش‌گذاری را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره گروه مپنا در خصوص ورود دیگر نیروگاه‌ها به بورس تصریح کرد: برق عسلویه مپنا پیش‌تر در بورس عرضه و در خصوص تجدیدپذیر نیز مصوبه‌هایی در هیئت‌مدیره تصویب شده و بعد از ارزش‌گذاری مورد عرضه اولیه قرار می‌گیرد ضمن آنکه نیروگاه‌های دیگر نیز به ترتیب در بورس عرضه خواهند شد.

هامونی موضوع تجدید ارزیابی را برای این شرکت زود دانست و در ادامه افزود: تجدید ارزیابی مپنا در خود گروه مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به تغییر ساختاری و همچنین افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه، در حال حاضر تجدید ارزیابی زود است؛ عجله‌ای هم در این باره نداریم و پس از تشکیل ساختار و ایجاد هلدینگ‌های تخصصی برای ورود ۸۰ شرکت زیرمجموعه گروه مپنا به بورس، می توانیم به این موضوع فکر کنیم.

کد خبر 502735

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =