دامنه ۳ درصدی به سود یا ضرر بازار؟

کارشناس بازار سرمایه در خصوص محدودیت ۳ درصدی دامنه نوسان در شرایط حال حاضر، این اقدام را متناسب با شرایط فعلی بازار ارزیابی کرد.

شاهین احمدی در گفت‌وگو با «صدای بورس»، با توجه به سیاست‌های انقباضی اقتصادی حال حاضر، گفت: با توجه به نرخ بازدهی سالانه حدود ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی، دامنه نوسان ۵ الی ۶ درصد در شرایط فعلی باعث می‌شود در رالی‌های صعودی در طول یک هفته، بازدهی معادل سالانه سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت در کل سال حاصل شود و در صورت این اتفاق، اکثر سهامداران تمایل پیدا خواهند کرد تا در مثبت‌های بالا بفروشند و سرمایه خود را به حوزه بدون ریسک منتقل کنند.

وی افزود: تا زمانی که سیاست‌های انقباضی شدید و نرخ بهره بالاست و سپرده‌های بانکی و صندوق‌های درآمد ثابت چنین سودی می‌دهند، باید حرکت به سمت دامنه نوسان ۵ یا ۶ درصدی به تدریج و همراه با کاهش ریسک‌های پیش‌روی بازار اتفاق افتد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان با توجه به پارادایم جدید اقتصادی گفت: این نکته حائز اهمیت است که پارادایم حاکم بر بازار سرمایه حاکی از وضعیت جدیدی است که تا مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی دولت و جهت‌گیری‌های وزرای مربوطه شامل وزیر اقتصاد و وزیر صمت، ناشناخته است. همه این موارد نوسانات بسیاری را به بازار تحمیل می‌کند. در چنین وضعیتی بهتر است که دامنه نوسان به تدریج به سمت ۴ یا ۵ درصد حرکت کند.

کد خبر 503101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =