«تیپیکو» چقدر سود تقسیم کرد؟

در پایان مجمع شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ازای هر سهم ۳۰۰۰ ریال سود تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین «تیپیکو » با حضور بیش از۸۶درصد سهامداران برگزارشد.

عقیل آرین نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با بیان اینکه پذیرش شرکت پخش دارویی اکسیر در فرابورس به اتمام رسیده است گفت: انتظار داریم تا دو الی سه ماه آینده شرکت پخش دارویی اکسیر در بازار سرمایه پذیرش شود.

وی با اشاره به اینکه در سال مالی اردیبهشت ۱۴۰۳ ، ۷۸ محصول جدید به سبد محصولات تیپیکو اضافه شده است، افزود:حدود ۴۰درصد سهم بازار تولید مواد اولیه شیمیایی در اختیار شرکت است و با توجه به نیاز شرکت‌های دارویی به نقدینگی، سیاست‌ تقسیم سود را در شرکت‌های تابعه کاهش دادیم و بر این اساس با کاهش سودآوری مواجه شدیم.

مدیرعامل تیپیکو اظهارداشت : یکی از چالش‌های صنعت دارو این است که متناسب با افزایش قیمت ارز، سازمان غذا و دارو همراهی کاملی برای افزایش قیمت محصولات نکرده است. همچنین سیاست‌گذاری ناپایدار و صدور مجوز واردات داروهای دارای تولیدکننده داخلی توسط سازمان غذا و دارو از جمله چالش‌های تیپیکو است.

مهمترین چالش «تیپیکو»

به گفته آرین نژاد تا پایان سال در شرکت ژلاتین کپسول، پروژه افزایش ظرفیت تولید پوکه کپسول دارویی اجرایی می‌شود.

وی در ادامه مجمع گفت: در حال بررسی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در شرکت‌های تابعه هستیم و به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

آرین نژاد با بیان اینکه ۴۰ میلیون دلار بودجه‌ برای صادرات کل گروه در سال ۱۴۰۳ برآورد شده است، افزود : ۱۳ میلیون دلار از این رقم در ۵ماهه سال جاری محقق شده است.

وی گفت: در سال جاری تمرکز ویژه بر صادرات خواهیم داشت و ورود به بازارهای جدید صادراتی در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با تاکید براینکه ۸همت از علوم پزشکی طلب دارد،گفت: عدم تخصیص اعتبار مشخص برای تسویه بدهی دارویی به دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهمترین چالش‌های تیپیکو است.

برنامه های در دست اجرا

وی در ادامه مجمع افزود: بهسازی سه خط آمپول در کاسپین تأمین انجام شده است.همچنین در داروسازی اکسیر پروژه‌های توسعه سیستم تولید آب PW، خرید و راه‌اندازی دستگاه مولد RO و ارتقا GMP بخش مایعات تزریقی به اتمام رسیده است.

به گفته مدیرعامل تیپیکو ۲۴۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های دانش بنیان اعتبار مالیاتی دریافت شده و در نظر داریم در حوزه GMP برای سال جاری ۷۳ گواهینامه اخذ و تمدید خواهیم کرد.

آرین نژاد تصریح کرد: برای پخش اکسیر خرید ۵۲ دستگاه کامیونت جک جهت تجهیز ناوگان حمل و نقل و تخریب و نوسازی ملک ستاد مرکزی شرکت در دستور کار است و افزایش ظرفیت تولید روکش‌های قرص در ره‌آورد تأمین در دست اجرا است.

وی از پروژه‌های جاری برای امسال را افزایش تولید محصولات فریزدرایر با ظرفیت ۲۰۰ تن در شیرین دارو اعلام کرد و گفت:در شیمی دارویی داروپخش، احداث خط جدید تولید محصولات API کارخانه کرمانشاه ، بازسازی و افزایش ظرفیت خط تولید آمپول) از پروژه‌های آتی داروسازی ابوریحان ، احداث سایت محصولات گرانول (نیمه ساخته) از پروژه‌های آتی توفیق دارو است.

به گفته آرین نژاد توسعه سبد محصولات و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نوین ، بهسازی و افزایش ظرفیت خطوط تولید در کاسپین تأمین از برنامه‌های آتی تیپیکو است.

فروش ۱۵ درصدی

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در ادامه مجمع گفت: فروش تیپیکو در ۵ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵درصد رشد داشته است همچنین سود خالص شرکت در ۳ماهه امسال نسبت به ۳ماهه سال گذشته، ۱۲درصد رشد را نشان می دهد .

وی در ادامه مجمع تیپیکو افزود:در حال پیگیری اخذ سند زمین داروسازی فارابی هستیم همچنین زمین تبریز پخش هجرت در حال دریافت سند است، اما زمین ارومیه معارض دارد و اقدامات حقوقی آن در حال انجام است.

آرین نژاد در مجمع شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و در پاسخ به پرسش سهامداران گفت:حدود ۶۰ تا ۶۵درصد ارز داروها ۲۸۵۰۰ و مابقی نیمایی است.

میزان طلب «تیپیکو»

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با اشاره به اینکه ۲ همت از مراکز ملکی شستا طلب داریم و در حال مذاکره برای وصول هستیم، گفت: طبق آخرین آمار، طلب کل شرکت‌های پخش از مراکز دولتی ۲۲ همت بوده و ۸.۵ همت آن مربوط به شرکت‌های تیپیکو است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه یکی از شرکت‌های تابعه شستا هستیم، تأمین اجتماعی قصد داشت طلب شرکت را مستقیم پرداخت کند، اما وزارت بهداشت مخالفت کرد.

آرین نژاد افزود: در شرکت‌های تابعه افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات هم در دستور کار است همچنین، ارزیابی املاک شرکت‌ها برای تجدید ارزیابی در مراحل پایانی است و انتظار داریم تا پایان شهریورماه ارزیابی‌ها نهایی صورت گیرد که بتوانیم از مهرماه مجامع افزایش سرمایه را برگزار کنیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین توسعه روابط بین الملل با هدف ورود به بازارهای جدید صادراتی ،اصلاح برنامه‌های تولید و تمرکز بر تولید و فروش با کیفیت با هدف ارتقا شاخص های مالی، مدیریت و توسعه سبد محصولات از طریق رصد مستمر بازار با هدف افزایش سهم بازار و ورود به حوزه های جدید دارویی ، سرمایه گذاری در پروژه های نوین جهت ارتقا سطح سخت افزاری و نرم افزاری با هدف توسعخ مزیت رقابتی و پیگیری تحقق افزایش سرمایه در شرکت‌ها از برنامه‌های مدیریتی سال جاری است.

مصوبات مجمع:

در پایان مجمع شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ازای هر سهم ۳۰۰۰ ریال معادل۳۰۰ تومان سود تقسیم شد.

کد خبر 503196

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =