«تیپیکو» افزایش سرمایه می‌دهد؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین از افزایش سرمایه و برنامه‌های مهم «تیپیکو» خبر داد.

عقیل آرین نژاد در گفت و گو با« صدای بورس» در رابطه با برنامه های توسعه ای تیپیکو گفت:در تمامی شرکت های زیرمجموعه ای ،پروژه های توسعه ای در حال انجام است ،اولویت اصلی تیپیکو اصلاحGNP است.همچنین به حوزه های جدید دارویی ورود کرده ایم و طرح های راهبردی آن در حال آماده سازی است، به محض تکمیل شدن به سهامداران اعلام خواهد شد .

وی در خصوص برنامه تیپیکو در خصوص افزایش سرمایه افزود : کار های اجرایی افزایش سرمایه در دست اجرا است این افزایش سرمایه به صورت ترکیبی ازمحل سود انباشته ،مطالبات آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در رابطه با نرخ ارز برای خرید مواد اولیه اظهار داشت : عمده نرخ تامین ارز برای خرید مواد اولیه۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی است ،اما ۳۰ درصد نرخ خرید مواد اولیه با قیمت ۴۲ هزارتومان انجام می شود،در تلاشیم که نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰تومانی همچنان ادامه دار بماند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۸۰ محصول جدید عرضه شد، البته تعداد محصولات تیپیکو بسیار است.به دلیل مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ، مقداری از سهم بازار خود را از دست داده ایم و تولیدات این شرکت کاهش نامحسوسی را داشت.

آرین نژاد گفت:اولویت تیپیکو در حال حاضر به دست آوردن جایگاه قبلی خود در بازار است و برای مشکل کمبود نقدینگی ،کمک هایی از سوی شرکت تامین اجتماعی اخذ و مصوب شد ،میزان تقسیم سود شرکت ها در مجامع به ۷۰ درصد کاهش یابد تا بتوان از این طریق مقداری از این مشکل را حل کرد.

کد خبر 503228

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =