سکاندار جدید بورس این ویژگی را باید داشته باشد

کارشناس بازار سرمایه ویژگی های رییس جدید بورس را تشریح و تاکید کرد کسی که سکاندار جدید بورس می شود باید در کنار ارتباط های سیاسی قدرت تصمیم گیری و بازگرداندن اعتماد به بازار را داشته باشد.

احسان فدایی در گفت و گو با «صدای بورس»در رابطه با وضعیت و اتفاقات بازار سرمایه، گفت:در چند روز گذشته اخبارو اطلاعات بسیاری در خصوص بازار سرمایه منتشر شد، که این اطلاعات در رسانه های عمومی گسترش پیدا کرد و به گوش افکار عمومی رسید .

وی با اشاره به اینکه نتیجه این اتفاقات موجب سرریز اطلاعات در جامعه شده که این امر باعث منفی شدن دیدگاه توده مردم به بازار سرمایه خواهد شد، ادامه داد: همواره شعار شفافیت است اما با اتفاقات پیش آماده در حال حاضر در نگاه مردم به مکانی غیر شفاف وتاریک تبدیل شده که در آن از سرمایه مردم به نفع خود بهره برداری می کنند .

کارشناس بازار سرمایه افزود:بایدبه این نکته توجه داشت در مقابل عدد و ارقامی که در بازار سرمایه درحال گردش است، مبلغ وام ۲میلیاردی رئیس سابق سازمان بورس رقم کوچک است ،اگر بر اساس منطق و معیار های بین المللی بررسی کنیم ، برای افرادی با این سطح جایگاه این مبلغ به عنوان تسهیلات اصلا عجیب و تعجب آور نیست.

وی اظهار داشت:دلیل این که برای افرادی با این جایگاه کاری در سراسر دنیا حقوق و مزایا خوبی در نظر میگیرند این است که، افراد شایسته ، صالح ورود واز سرمایه سهامداران حفاظت کنند.

فدایی گفت:مشکلات وانتقاد ها در مورد سوء مدیریتی هایی که از سمت رئیس سازمان صورت گرفته در جای خود باید بررسی شود اما گسترش و مرتبط کردن این موضوع به مسئله وام صرفا موجب افزایش و رسوخ بدترین شکل بی اعتمادی توده جامعه نسبت به بازار سرمایه است که منجر به جذب سخت سرمایه های خرد به بورس خواهد شد.

وی ادامه داد:مسئله اعتماد و شفاف سازی که تاکنون نقطه قوت بازار به حساب می آمد، در چند روز گذشته تبدیل به نقطه ضعف وپاشنه آشیل بازار سرمایه شد که این اتفاق به این دلیل است که ،اهالی بازار سرمایه مشکلات درونی را در رسانه های عمومی منتشر کردند و به جای پرداختن به مباحث کلان مدیریتی و راهبردی به موضوع کوچک تسهیلاتی تعمیم دادند، که باعث جذابیت و انحراف در اصل مسئله و افکار عمومی شد.

کارشناس بازار سرمایه افزود:کار رئیس جدید سازمان بورس بسیار سخت است، چراکه برگرداندن و بازسازی این اعتماد خدشه دار شده افکار عمومی که سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شوند کار دشواریست ،به همین دلیل اعتقاد دارم کسی که قرار است این سکان را به دست گیرد، علاوه بر داشتن اطلاعات در مورد بازار سرمایه باید فردی باقدرت و نفوذ در لایه های سیاسی کشور نیز باشد و تیم بسیار قوی و متخصصی که توان بازگرداندن افکار عمومی را داشته باشد.

کد خبر 503306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =