خبر مهم برای سهامداران «شگستر»/ اعلام زمان مرحله دوم پذیره نویسی

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس با اشاره به اینکه سهام جایزه به سهامداران حال حاضر اعطا خواهد شد، گفت:مرحله دوم پذیره نویسی «شگستر» به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان ظرف یک‌ماه آینده انجام می شود.

به گزارش صدای بورس، کیوان شیدانی، مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در حاشیه بازدید از خط تولید این کارخانه گفت: در زمان پذیره‌نویسی پیشرفت پروژه کرمانشاه ۹۰ درصد و باشت ۱۰ درصد بوده است. از اردیبهشت‌ماه تست سرد شروع شد و مرحله به مرحله و تا اواخر خرداد ماه ادامه پیدا کرد.از تیر ماه وارد تست گرم و تولید آزمایشی شروع و تا اخر تیرماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق مانع شروع تولید تجاری شد، گفت: با وجودی که امکان شروع تولید تجاری از مردادماه فراهم بود اما به خاطر قطع برق عملا امکان تولید از ما سلب و از ۱۵ شهریورماه تولید تجاری را شروع شد.

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس اظهارداشت: تولید تجاری را با ظرفیت ۵۵ درصدی شروع شده است و تا دی‌ماه به تولید ظرفیت کامل خواهد رسید.

به گفته شیدایی حدود ۲هزارتن بایواتانول با خلوص ۹۹.۹ درصد و ۲۰۰تن کنجاله تولید شده که بیشتر تولید کارمزدی با نرخ مناسب است. ۵ میلیون تن ذرت هم از داخل برای تولید خارج از کارمزدی خریداری شده است.

وی در خصوص برنامه های صادراتی شگستر افزود: نمونه‌هایی به پالایشگاه‌های کشورمنطقه از جمله عراق و امارات ارسال شده که صادرات و احداث زیست پالایشگاه از سوی عراق مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در ادامه گفت: مجوز افزایش سرمایه «شگستر» ۳۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و به‌زودی مرحله دوم پذیره نویسی انجام خواهد شد.

شیدایی ادامه داد: در تلاش هستیم مرحله دوم پذیره نویس به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان ظرف یک‌ماه آینده انجام شود.

وی اضافه کرد: به لحاظ بنیادی شرکت به بهره‌برداری رسیده و ارزش بیشتری را برای سهامداران خواهد داشت.ارزش این شرکت روز به روز به لحاظ ذاتی در حال بیشتر شدن است.

شیدایی ادامه داد: سهام جایزه به سهامداران حال حاضر اعطا خواهد شد و جذابیت آن به این دلیل است که شرکت از حالت تست به تولید تجاری رسیده است.

مدیرعامل شگستر تصریح کرد:شرکت‌های مختلفی برای محصول و یا سهام با ما درارتباط هستند.برای افزایش سرمایه هم شرکت‌های حقوقی مختلفی تمایل دارند و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

کد خبر 503531

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =