چرا افزایش نرخ بنزین بر پالایشی ها تاثیری ندارد؟

نائب رئیس هیأت مدیره پالایشگاه نفت تبریزبه تاثیرنرخ رشد بنزین بر صنعت پالایشی اشاره کرد و گفت:افزایش قیمت بنزین اثری بر روند سودسازی پالایشگاه ها ندارد اما برای دولت و اقتصاد کشور خوب است چراکه باعث کاهش کسری بودجه و هدررفت انرژی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، بحث افزایش نرخ سوخت هایی از جمله بنزین و گازوئیل همواره مطرح بوده هر چند با اوج گیری خبر رشد نرخ بنزین شاهد تکذیب از سوی مسئولان هستیم اما سوالی که مطرح می شود این است که فزایش قیمت بنزین چه تاثیری بر پالایشی ها خواهد داشت ؟در این زمینه نائب رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت تبریز معتقد است که این افزایش قیمت اثری بر این شرکت ها ندارد.

غلامرضا باقری دیزج در گفت و گو با «صدای بورس» با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین بر صورت های مالی شرکت های پالایشی اثری ندارد، گفت:در صورت افزایش قیمت بنزین از سوی دولت هیچ نفعی از تغییر قیمت نصیب پالایشگاه ها نخواهند شد.

وی ادامه داد:باید توجه داشت پالایشگاه ها بنگاه های تولید کننده هستند وافزایش نرخ آن ها تاثیری در سودسازی این شرکت ها نخواهد داشت حتی ممکن است در برخی موارد سبب زیان نیز شود.

نائب رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت تبریز اظهار داشت:افزایش قیمت بنزین برای دولت و اقتصاد کشور خوب است چرا که باعث کمتر شدن کسری بودجه و از هدر رفت انرژی جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 503638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =