مصرف ماهی هامور برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

ماهی هامور یا حمور که نام انگلیسی آن گروپر Grouper می باشد، یک از انواع ماهیان ممتاز جنوب با فواید بسیار زیاد برای سلامتی است.

به گزارش صدای بورس، ارزش غذایی ماهی هامور همانند بیشتر ماهی هایی که در خلیج فارس صید می شوند بسیار بالا است. هامور که یکی از شکارچیان دریایی و گوشتخوار می باشد دارای شکل ظاهری منحصر به فردی است که تشخیص آن از سایر انواع ماهی ها را بسیار ساده کرده است.

خواص ماهی هامور سفید

ماهی هامور دارای گوشت سفت سفید رنگ و بسیار خوش طعمی است که به صورت سرخ شده یا ترکیبی در غذاهای دیگر مصرف می شود. به خصوص غذای اصلی مردمان جنوب کشور که قلیه ماهی است و ساکنین شهرهای جنوبی، ماهی حمور را بهترین گزینه برای خوش طعم شدن این غذا می دانند. طبع این ماهی سرد و تر است و لازم است افراد سرد مزاج در مصرف آن دقت لازم را داشته باشند. همچنین می توان برای خنثی کردن سردی آن از آب نارنج که طبع گرمی دارد و گوشت هامور را خوش طعم تر می نماید استفاده نمود.

اما علاوه بر طعم خوش، این آبزی جنوب کشور دارای ارزش غذایی و خواص بی نظیری برای سلامتی انسان می باشد. در گوشت ماهی هامور مقادیر قابل توجهی از املاح ضروری برای بدن، همچنین انواع ویتامین ها، پتاسیم و فسفر وجود دارد. هر یک از این عناصر و ترکیبات در سلامتی بخش های زیادی از بدن نقش اساسی دارند.

ارزش غذایی ماهی حمور جنوب چقدر است؟

شاید ندانید که ماهی هامور به بمب فسفر نیز معروف است که این عنصر در کنار پتاسیم، علاوه بر اینکه موجب تقویت سلول های مغزی می شود، در کنار کلسیم، از اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده بلوک های استخوانی است که موجب استحکام استخوان ها و دندان ها می شود. به دلیل درصد چربی پایینی که این ماهی دارد، مصرف آن برای بیماران قلبی در صورت نحوه طبخ سالم، بدون مشکل خواهد بود. ارزش غذایی این ماهی در هر ۱۰۰ گرم گوشت لخم عبارت است از:

مواد مغذی ماهی هامور Grouper

مقدار در هر ۱۰۰ گرم

کالری

۱۲ درصد

چربی

۲ درصد

فسفر

۳۲۶ میلی گرم

آهن

۲۸ میلی گرم

پروتئین

۱۶ گرم

منبع: دیت

کد خبر 503672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =