آخرین جزییات طرح افزایش حقوق کارگران

علی بابایی کارنامی از پیگیری جدی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق کارگران خبر داد.

به گزارش صدای بورس،علی بابایی کارنامی به عواملی همچون نرخ تورم، هزینه‌های زندگی و وضعیت بازار کار اشاره کرد و بیان داشت: هدف ما دستیابی به یک تعادل منطقی است که تمامی جوانب را مد نظر قرار دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم در جلسات آینده، توافقاتی در این خصوص حاصل شود و افزایش حقوق کارگران به تصویب برسد.

بابایی کارنامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌های معیشتی، تأکید کرد: ضروری است حقوق کارگران متناسب با این تغییرات افزایش یابد.

بابایی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این موضوع را در اولویت قرار دهیم، گفت: ما در حال بررسی پیشنهادات مختلف از سوی نمایندگان کارگری و کارفرمایی هستیم، هدف ما این است که یک راهکار جامع ارائه دهیم که هم به‌نفع کارگران باشد و هم بتواند فشار کمتری روی کارفرمایان ایجاد کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در جلسات آینده، توافقاتی در این زمینه به دست آید و افزایش حقوق کارگران به تصویب برسد.

رئیس کمیسیون اجتماعی به عواملی نظیر نرخ تورم، هزینه‌های زندگی و وضعیت بازار کار اشاره کرد و گفت: هدف ما ایجاد یک تعادل منطقی است که همه جوانب را در نظر بگیرد.

بابایی کارنامی همچنین اعلام کرد: این افزایش حقوق شامل تمامی کارگران، اعم از بخش دولتی و خصوصی خواهد بود. عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که همه کارگران از این افزایش بهره‌مند شوند.

درپایان، وی به کارگران اطمینان داد که کمیسیون اجتماعی به جدیت پیگیر مطالبات آنهاست و امیدوار است که شرایط بهتری برای آن‌ها فراهم شود.

آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان

احمد بیگدلی اظهار کرد: "مشکلات در حوزه وزارت تعاون به یکی دو مورد محدود نمی‌شود. متأسفانه، در حال حاضر مستمری ۱۳ هزار معلول به مدت یکی دو ماه قطع شده است و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم."

نماینده مردم خدابنده در مجلس دوازدهم ادامه داد: از سوی دیگر خبری هم منتشر شده که از عدم تمکین سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش ۴۰ درصدیِ حق پرستاری معلولان و یارانه مراکز توانبخشی خبر می دهد.

بیگدلی افزود: البته ما هنوز صحت و سقم این خبر را بررسی نکرده‌ایم ولی چنانچه این خبر هم صدق باشد، سازمان برنامه و بودجه مرتکب تخلف شده است و باید بررسی شود و یا حداقل توضیحات رییس سازمان را بشنویم چرا که می دانیم در شرایط فعلی و بر اساس گفته های معاون اول رییس جمهور ما هم اکنون هزار هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و با این مشکلات، عدم تأمین منابع مالی برای برخی از قسمت ها طبیعی است که باید دنبال راهکارهای جبرانی باشیم.

وی همچنین درباره نهایی کردن آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز چنین گفت: ظاهرا این موضوع در برنامه هفتم به پرداخت بدهی دولت منوط شده است که اگر این طور باشد، حتما کار سختی خواهد بود و شاید هم نشدنی باشد.

منبع: رکنا

کد خبر 503886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =