۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
افزایش قیمت خودرو را قطعی بدانید

یک کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: اگر قیمت دلار به هر دلیلی افزایش یابد، دیگر فرقی نمی‌کند که خودرو وارد شود یا تولید؛ در هر صورت، قیمت خودرو در بازار افزایش خواهد یافت.

به گزارش صدای بورس،امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در این خصوص گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید؛‌

به‌رغم اینکه تولیدات ایران خودرو و سایپا نسبت به گذشته کم شده، اما در ۵ ماه گذشته به دلیل ثبات نرخ ارز بازار به‌ شدت راکد شده است.

در صورتی که قیمت ارز ثابت بماند و ۷۰ هزار خودرو هم وارد کشور شود به یک ثبات نسبی خوب در ۶ ماهه دوم سال خواهیم رسید، البته در مورد خودروهای بالای ۲ تا ۳ میلیارد تومانی و نه خودروهای زیر یک میلیارد تومان و آن هم به این دلیل است که یک اتفاق به صورت موازی در این مدت رخ داده که سقف نرخ دلار بین ۵۹ تا ۶۰ هزار تومان باقی مانده و قیمت دلار مبادله‌ای هم از ۴۲ هزار تومان به ۴۸ هزار تومان رسیده است.

به این معنی که هزینه تولید در کشور افزایش پیدا کرده است، البته در تابستان با کمبود شدید برق و در زمستان هم با اخطار محدودیت‌های گازی در کشور مواجه هستیم و میزان تولید با کاهش روبه‌رو می‌شود و هزینه تمام شده خودروهای زیر یک میلیارد تومان هم افزایش می‌یابد.

در صورتی که قیمت ارز تا پایان سال ثابت بماند، بالاترین قیمت خودروهای ایرانی زیر یک میلیارد تومان در بازار هم ثابت می‌ماند، اما قیمت تمام شده خودروسازی‌های ایران خودرو و سایپا افزایش پیدا می‌کند.

چنانچه قیمت دلار به هر دلیلی افزایش پیدا کند دیگر اهمیتی ندارد که خودرو وارد یا تولید می‌شود در نهایت قیمت خودرو در بازار خودرو افزایش می‌یابد.

منبع: روزنامه اعتماد

کد خبر 504010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =