بانک‌ها به میزان حمایتشان از تولید حمایت شوند

باید به سمتی برویم که حمایت از بانک‌ها و نهادهای مالی دولتی و خصوصی، به میزان حمایت آنها از تولید و خدمات ارزشمندی همچون گردشگری باشد.

به گزارش صدای بورس، محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در دیدار با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شیراز، ضمن تاکید بر لزوم معرفی و آموزش ظرفیت‌های مختلف بودجه به ذینفعان و بهره برداران افزود: بندهایی از بودجه که باعث انگیزه بخش خصوصی در تامین منابع احداث طرح‌های حوزه برق، آب و گاز از جمله نیروگاه حرارتی و خورشیدی، طرح انتقال آب خلیج فارس و یا اکتشاف گاز می‌شود به اطلاع فعالان بخش خصوصی رسانده شود.

او ادامه داد: آن بخش از بودجه که باعث بهینه شدن مصرف از جمله حمایت از تولید خودرو برقی یا کم مصرف، بهبود شبکه‌های انتقال آب کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و بهبود شبکه‌های انتقال برق می‌شود، به اختصار آماده شود و در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد تا مشوقی برای مشارکت آنها در این طرح ها باشد.

وی همچنین خواستار معرفی راه‌های بهبود کشاورزی از جمله اصلاح الگوی کشت، حمایت از گلخانه‌ها و اصلاح بذر به ذینفعان و فعالان بخش خصوصی شد.

استاندار فارس، هم اندیشی و مشورت دولت و مجلس را مهم توصیف کرد و گفت: چنانچه قبل از طرح لایحه بودجه در دولت، کمیسیون‌های مجلس با وزرای مربوطه هم اندیشی کنند و جلسات مختلفی داشته باشند، قطعا اثرگذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت و فرصت‌های کشور بیشتر در حوزه های عملیاتی و اجرایی هزینه می‌شود.

منبع:ایرنا

کد خبر 504062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =