اثر تنش‌های منطقه ای، بر بازار طلا چه بود؟

این اقتصاددان با تاکید براینکه تنش های منطقه ای شب گذشته تاثیری بر بازار طلا نداشته است به دلایل رشد این فلز گرانبها پرداخت.

پیمان مولوی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با افزایش نرخ طلا به بالای ۴ میلیون تومان،گفت: تصمیمات بانک مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) نقش بسزایی در رشد یا کاهش بازار طلا دارد،بخش عمده ای از رشد طلا مربوط به کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است و این روند می‌تواند تا ۱۸ ماه آتی ادامه دار باشد.

وی افزود:انتظار می رود قیمت طلا طی مدت کوتاهی به اوج قیمتی خودبرسد و پس از آن اصلاحاتی اندکی را نیز در پی داشته باشد در حال حاضر نرخ بهره فدرال به میزان ۵ درصد است اما براساس پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال میلادی۲۰۲۵ شاهد کاهش آن به عدد ۳ خواهیم بود..

این اقتصاد دان گفت: تنش های منطقه ای شب گذشته تاثیر ی بر بازار طلا نداشته است ، این فلز گرانبها تاثیراصلی رشد خود را از کاهش های متداول نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه های گذشته گرفته است.

کد خبر 504649

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چطور از بورس کالا شمش طلا خریداری کنیم؟

    چطور از بورس کالا شمش طلا خریداری کنیم؟

    جدیدترین ابزاری که به تازگی به بورس کالا ورود کرده است، گواهی سپرده شمش طلا است. از این رو، خرید شمش طلا از بورس کالا نیز ممکن شده است.

  • طلا تغییر مسیر داد

    طلا تغییر مسیر داد

    در پایان معاملات هفته گذشته، طلا در مجموع ۱.۶ درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. فلز زرد در آخرین روز معاملات هفته تحت تاثیر اخبار مختلف قرار داشت.

  • افت قیمت جهانی طلا

    افت قیمت جهانی طلا

    امروز ۷ مهرماه ۱۴۰۳، قیمت هر اونس طلا با ۰.۵۳ درصد کاهش به ۲۶۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =