قیمت دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان برمی‌گردد.

به گزارش صدای بورس، فاطمه مقصودی، با اشاره به تعدد اتفاقات امنیتی-سیاسی منطقه و کاهش اثر آن بر نوسانات بازار ارز در یکسال گذشته نسبت به سال‌های قبلی تاکید کرد: این کاهش نوسان قیمت ارز در یکی دو سال گذشته در حالی بود که ما بزرگترین اتفاقات امنیتی که در دهه‌های گذشته کم نظیر و حتی بی‌سابقه بوده را در منطقه داشته‌ایم.


وی افزود: اتفاقات و مسائلی همچون عملیات طوفان الاقصی، حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین که تحت عنوان عملیات وعده صادق انجام شد و همچنین مسائل و اتفاقات امنیتی در یمن سوریه و ... در حالی رخ داد که همه پیش‌بینی رشد بالای نرخ ارز و رسیدن دلار به ۱۲۰ هزار تومان را داشتند، اما شاهد بودیم که قیمت‌ها پس نوسانات اندک از مدتی کاهشی شد.

مقصودی با اشاره به مدیریت خوب و موفق بانک مرکزی برای کاهش انتظارات و عدم جهش نرخ ارز، تاکید کرد: بانک مرکزی در یکسال و نیم گذشته اقداماتی را با هدف کاهش ناترازی‌های بانکی و در نتیجه آن کاهش رشد نقدینگی و تورم داشته که تاثیر بسزایی هم در بازار ارز گذاشت و کارساز بود.

به گزارش تسنیم،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با فاجعه تلخ لبنان نیز اگرچه بازار ارز تا حدودی نوسانی خواهد شد، اما تجربه نشان داده که قیمت‌ها پس از فروکش کردن هیجانات به سطح قبلی بازمی‌گردد.

کد خبر 504693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =