سهم بازار خودرو از ارز نیمایی چقدر بود؟

صنایع حمل و نقل و خودرو از ابتدای سال جاری تا ۴ مهر ماه ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار ارز گرفته که از این میزان ۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار از محل ارز نیمایی بوده است.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۴ مهر ماه امسال ۳۳ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

بررسی تامین ارز برای بخش صنعت نشان می دهد که برای این بخش از ابتدای سال جاری تا ۴ مهر ماه ۲۵ میلیارد و ۷۹ میلیون دلار ارز تامین شده که ۱۷ میلیارد و ۶۸۹ میلیون دلار از محل نیما و ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون دلار از محل ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.

تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۸۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل دو میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل ۸۸۴ میلیون دلار صورت گرفته است.

این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۷۶۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون دلار، ۶۱۶ میلیون دلار، ۲۵۷ میلیون دلار، ۵۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۴ مهر ماه سال جاری دریافت کرده اند.

به این ترتیب، در مجموع برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۴ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار، صنایع معدنی ۳ میلیارد و ۳۵۱ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید ۳ میلیارد و ۷ میلیون دلار، صنایع شیمیایی و پلیمری ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار، منسوجات و پوشاک ۹۳۴ میلیون دلار و سایر ۸ میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

منبع:مهر

کد خبر 504697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =