محدود کردن دامنه نوسان در مقاطع خاص، اقدام مناسبی است

شاهرخ شریعتی، کارشناس بازار سرمایه، با بیان این که ریسک‌های سیستماتیک در اختیار سازمان بورس نیست، گفت: محدود کردن دامنه نوسان در مقاطع خاص، به خصوص در شرایط فعلی تصمیم مناسبی است.

به گزارش صدای بورس،شاهرخ شریعتی با تاکید بر این‌که محدود کردن دامنه نوسان در مقطع خاص فعلی تصمیم مناسبی است، گفت: هر چند محدود کردن دامنه نوسان ترس را در بازار را حبس می‌کند، اما در شرایط فعلی که کشور با ریسک‌های سیستماتیک روبه‌رو است، سیاست درستی است.

او با بیان این که در مجموع محدود کردن مداوم دامنه نوسان دو پیامد دارد، افزود: نکته اول اینکه تغییر مقررات بازار از نظر اقتصادی کار پسندیده‌ای نیست چرا که هر بازاری مقررات خاص خود را دارد، دوم این‌که محدود کردن مداوم این دامنه، ترس را از بازار تخلیه نمی‌کند و نقدشونگی دچار چالش می‌شود.

شریعتی، نقدشوندگی را مهم‌ترین و اصلی‌ترین ماموریت بازار ثانویه، اعلام کرد و توضیح داد: مادامی که زمان و مقدار محدودیت در دامنه نوسان افزایش یابد، بازار از شرایط طبیعی خود خارج و نقش تصنعی پیدا می‌کند.

تصمیم‌گیری در زمان بحران

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر این‌که ریسک‌های سیستماتیک در اختیار سازمان بورس نیست و در چنین شرایطی باید تصمیم درستی گرفته شود، گفت: با توجه به این رویکرد، اقدام امروز سازمان بورس، برای حمایت از سهامداران، درست تلقی می‌شود.

شریعتی در عین حال تاکید کرد: اگر دامنه نوسان در شرایط طبیعی همراه با گره معاملاتی باز شود، قیمت تعادلی سریع‌تر کشف می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

کد خبر 505072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =