رقم خسارت بخش تولید از قطعی برق به ۲۰۰ همت رسید

محمد رشیدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با حمایت و سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه‌ها، بسیاری از ناترازی‌ها و عدم النفع صنایع کشور جبران خواهد شد.

به گزارش صدای بورس،محمد رشیدی، با اشاره به مذاکراتی که قرار است بین مسوولان صندوق توسعه ملی با وزیران نفت و نیرو در خصوص حمایت از نیرگاه‌های تجدیدپذیر انجام شود گفت: این مذاکرات با هدف رفع ناترازی برق و بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی صورت گرفته و نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه هماهنگی برای توسعه صنعت انرژی و برق است.

رشیدی با بیان این‌که در برنامه هفتم توسعه بر حمایت از نیروگاه‌های تجدید پذیر تاکید بسیار شده است، افزود: در این برنامه تکلیف شده که نیروگاه‌های تجدید پذیر نیازمند توسعه هستند و می‌بایست برای این موضوع اقدامات اساسی از سوی دولت و مجلس صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت بسیاری برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد، گفت: به نظر می‌رسد با حمایت و سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه‌ها، بسیاری از ناترازی‌ها و عدم النفع صنایع کشور جبران شود.

عضو کارگروه آب، سدها و نیروگاه‌های برق آبی مجلس اعلام کرد: تمام کشورهای دنیا به موضوع عدم النفع صنایع توجه دارند در حالی که در کشور ما برای یک ساعت خاموشی و قطعی برق، صنایع دچار خسارت و آسیب های بسیار می‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به این‌که در سال جاری خسارت ناترازی انرژی به بخش تولید در سال جاری ۲۰۰ همت بوده است، تاکید کرد: قطعی برق برای صنایع کشور، مشکلات بسیاری را در تخصیص بودجه ۱۴۰۴ به دنبال دارد چرا که ضرر و زیان‌های ناشی از ناترازی، تولید را دچار چالش و میزان تورم را نیز افزایش داده است.

عضو کمیسیون انرژی با یادآوری اینکه بهترین راهکار برای حل ناترازی‌ها، حمایت از انرژی تجدیدپذیر است، گفت: ناترازی و خاموشی هزینه‌هایی را برای صنایع و بخش تولید به بار آورده که جبران آن نیازمند بودجه بسیار است و همچنین افزایش قیمت کالاها را به دنبال دارد که این موضوع فشار مضاعفی بر مردم وارد می‌کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

کد خبر 505198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =