مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت گفت: مجموع ارزش تبلیغات در ایران ۲ میلیارد دلار در سال است.
به گزارش صدای بورس، امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری در اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران نتوانسته در برندینگ بین المللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد، هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمی کند در حالی که ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای دیجیتال انجام می شود و کل شرکت های آمریکا ۴۲۲ میلیارد دلار بودجه به تبلیغات اختصاص می دهند.
وی افزود: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ ۲ میلیارد دلار است.
اسدی تصریح کرد: ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنیا بالاترین بودجه فناوری را دارند، همچنین تصویب شده که هزینه تبلیغات شرکتها در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان این را قبول ندارد علاوه بر اینها هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور ما وجود ندارد. رفتار با برند باید علمی باشد نه احساسی .
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت اظهار کرد: سامسونگ تنها در آمریکا بیش تر ۴۰۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده در حالی که رقم اختصاص داده شده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده است.
وی یادآور شد: ما همچنین در مصوبه هیات وزیران داریم که ارزش برند به عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد.
صندوق توسعه ملی در تمام کشورها به عنوان ذخیره ملی و برای سرمایهگذاریهای منتج به توسعه استفاده میشود، اما از آنجاییکه ایران قبل از طی کردن مراحل صنعتی شدن به آن دست پیدا کرد و تبدیل به اقتصاد وابسته به نفت شد و دولتی رانتیر شکل گرفت.
مسکن در بورس به عنوان بخشی از بازار سرمایه، از اهمیت بالایی برخوردار است. حضور شرکتهای مسکن در بورس نه تنها به تأمین مالی پروژهها کمک میکند، بلکه شفافیت و نظارت بر عملکرد این شرکتها را نیز افزایش میدهد. با این حال، چالشهایی مانند نوسانات بازار و وابستگی به سیاستهای دولت نیز وجود دارد که نیازمند توجه و مدیریت است.
نظر شما