مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت گفت: مجموع ارزش تبلیغات در ایران ۲ میلیارد دلار در سال است.
به گزارش صدای بورس، امیرحسین اسدی، مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری در اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران نتوانسته در برندینگ بین المللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد، هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمی کند در حالی که ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای دیجیتال انجام می شود و کل شرکت های آمریکا ۴۲۲ میلیارد دلار بودجه به تبلیغات اختصاص می دهند.
وی افزود: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ ۲ میلیارد دلار است.
اسدی تصریح کرد: ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنیا بالاترین بودجه فناوری را دارند، همچنین تصویب شده که هزینه تبلیغات شرکتها در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان این را قبول ندارد علاوه بر اینها هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور ما وجود ندارد. رفتار با برند باید علمی باشد نه احساسی .
مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت اظهار کرد: سامسونگ تنها در آمریکا بیش تر ۴۰۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده در حالی که رقم اختصاص داده شده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده است.
وی یادآور شد: ما همچنین در مصوبه هیات وزیران داریم که ارزش برند به عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد.
۱۱۰ کارگزاری در بازار بهصورت رسمی ثبت شدهاند و این شرکتها در حال رقابتی شدید با یکدیگر هستند تا سود بیشتری کسب کنند. این صنعت که منبع اصلی درآمدشان از کارمزد گرفتن است در این روزها حال خوشی ندارد .
نظر شما