بازار سیاه بنزین سوپر تکذیب شد

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور، بازار سیاه بنزین سوپر را تکذیب کرد.

به گزارش صدای بورس،رضا نواز امروز سه‌شنبه گفت: شرایط ارسال ناچیز بنزین سوپر به جایگاه‌ها و تبخیر بسیار زیاد آن نسبت به بنزین معمولی موجب فروش هرچه سریع‌تر آن توسط جایگاه به دلیل جلوگیری از زیان مالی می‌شود و ثبت تراکنش‌های سوخت‌گیری توسط سامانه هوشمند سوخت امکان تخلف یا وجود بازار سیاه را به صفر می‌رساند.

وی ادامه‌داد: باتوجه‌به کاهش شدید عرضه بنزین سوپر و تبخیر بسیار بیشتر این فرآورده نسبت به بنزین معمولی، جایگاه‌های سوخت به‌هیچ‌وجه تمایلی به ماندگاری بنزین سوپر در مخازن ندارند و به‌سرعت آن را به فروش می‌رسانند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران خاطرنشان‌کرد: بنابراین اینکه بخشی از مقدار ناچیز بنزین سوپر ارسالی به جایگاه‌ها در مخازن نگهداری شود و سپس توسط کارکنان به‌صورت سلیقه‌ای در اختیار مشتری قرار گیرد، منطقی نیست و خسارت مستقیم آن برای جایگاه بسیار بیشتر از سود احتمالی است.

نواز گفت: در بدبینانه‌ترین حالت، اینکه در موردی نادر متصدی سکوی جایگاه، فراورده ته مخزن را با ریسک بالای احتمال خرابی شناور داخل مخزن، به یک مشتری اختصاص دهد، نامش وجود بازار سیاه نیست.

این مقام صنفی توضیح‌داد: البته همین مورد دارای ریسک زیان ۲۰۰ میلیون‌تومانی برای جایگاه است، زیرا اگر سطح فرآورده پایین‌تر از شناور قرار گیرد موجب معیوب و خراب‌شدن آن شده و زیان مالی بالایی دارد.

وی افزود: این در حالی است که تراکنش‌های سوخت‌گیری در سامانه هوشمند سوخت ثبت می‌شود و امکان فروش فرآورده به‌دلخواه متصدی سکو امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران ادامه‌داد: جایگاه‌داران پیوسته درخواست ارسال بنزین سوپر را ثبت می‌کنند، اما کاهش عرضه بنزین سوپر موجب بروز خساراتی برای جایگاه‌ها و دارندگان برخی خودروها شده است و برای رفع مشکلات باید مصرف بنزین کاهش یابد تا پالایشگاه‌ها فرصت پیدا کنند بنزین سوپر هم تولید کنند و طرح مسائلی مانند بازار سیاه بنزین سوپر کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

نواز خاطرنشان‌کرد: البته ما در این زمینه آماده دریافت گزارش‌های مردمی هستیم و در جهت صیانت از آبروی صنفی به طور قطع رسیدگی می‌کنیم، اما تاکنون چنین شکایتی واصل نشده است.

لازم به ذکر است؛ برخی رسانه‌ها امروز از وجود بازار سیاه بنزین سوپر خبر داده بودند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 505527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =