سقف صندوق طلای نفیس افزایش یافت

صندوق سرمایه‌گذاری طلای نفیس موفق به دریافت مجوز افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری از سازمان بورس و اوراق ‌بهادار شد. 

به گزارش صدای بورس، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار سقف واحدهای قابل صدور صندوق مبتنی بر طلای صبا با نماد "نفیس" از ۲۰۰ میلیون به ۴۰۰ میلیون واحد افزایش یافت. خالص ارزش دارایی نفیس در حال حاضر از ۴۸۰ میلیارد تومان عبور کرده و با سرعت رشد فعلی ارزش خالص دارایی صندوق نفیس که از ابتدای سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۲۰۰ درصد بوده انتظار می رود به زودی دارایی تحت مدیریت خود را به بیش از یک همت برساند.

این صندوق، با اختصاص دارایی‌های خود به گواهی سپرده کالایی سکه و شمش طلا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه است و جزو صندوق‌های با حباب پایین محسوب می‌شود.

سقف صندوق طلای نفیس افزایش یافت

گفتنی است صندوق طلای نفیس با بازدهی سالانه بیش از ۶۸ درصد بیشترین بازدهی بین صندوق‌های طلا را دارد و در چند ماه اخیر بدلیل تنش‌های نظامی و با افزایش نرخ طلای جهانی اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به صندوق‌های طلا افزایش یافته است. صندوق‌های طلا قابلیت رشد قیمتی و پوشش مناسب در برابر تورم را دارند و در دوره‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در مقایسه با سایر بازارها سود بیشتری را عاید سرمایه‌گذاران می‌کنند. سود این صندوق‌ها معاف از مالیات بوده و همچنین با ریسک سرقت و تقلبی بودن طلای فیزیکی رو به رو نیستند. صندوق مبتنی بر طلای صبا با نماد "نفیس" از طریق سامانه معاملاتی تمام کارگزاری‌ها قابل خرید و فروش است.

منبع:سبدگردان اندیشه صبا

کد خبر 505784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =