۳ صندوق جدید تکیمیا در راه بازار

مدیرعامل تأمین سرمایه کیمیا ضمن اشاره به اقدامات و دستاوردهای این شرکت و تشریح جزئیات صندوق‌های فعال، به برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای آینده تأمین سرمایه کیمیا اشاره کرد و از ورود سه صندوق جدید تکیمیا به بازار خبر داد.

به گزارش صدای بورس،مهرداد فرح‌آبادی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های تامین سرمایه ، گفت: حوزه سرمایه گذاری در شرکت های تامین سرمایه اگر چه حوزه فرعی و تولید جانبی محسوب می شود اما حائز اهمیت است و پشتوانه انتشار اوراق شرکت های تامین سرمایه قرار می‌گیرد و الزامات و کفایت سرمایه شرکت های تامین سرمایه را بهبود می‌بخشد.

وی به صندوق های سرمایه گذاری فعال شرکت تامین سرمایه کیمیا پرداخت و افزود: در حال حاضر چهار صندوق سرمایه گذاری در شرکت تامین سرمایه کیمیا فعال است. صندوق اونیکس امروز بالغ بر ۸.۶ همت دارایی دارد و در دو سه ماه گذشته بالغ بر ۳ همت افزایش سرمایه داشته که نشان از اقبال بالای بازار سرمایه به صندوق اونیکس است. این صندوق یک بار از ۵ میلیارد به ۷.۵ میلیارد واحد و در حال حاضر از ۷.۵ میلیارد به ۱۰ میلیارد واحد تقاضای افزایش سقف داشته است که مراحل آن در دست انجام قرار دارد.

مدیر عامل تامین سرمایه کیمیا افزود:علاوه بر صندوق های موجود که جمعا در حدود ۱۴ همت AUM کل دارایی های تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه کیمیا محسوب می شود و صندوق های دیگر را نیز در دستور کار داریم. صندوق طلا کیمیا در اداره ثبت شرکت ها با مساعدت سازمان بورس در مرحله ثبت است و به زودی به بازار سرمایه معرفی خواهد شد.

وی از صندوق کاتد به عنوان ابزار مکمل در شرکت تامین سرمایه کیمیا خبر داد و گفت:صندوق کاتد به عنوان ابزار های مکمل در شرکت تامین سرمایه از مهم ترین دستور کار های شرکت است و در اردیبهشت ماه سال جاری به قانون تامین مالی تولید و زیر ساخت ها به بازار و به حوزه اقتصادی کشور ابلاغ شد.

فرح‌آبادی به مواد قانونی بازار سرمایه پرداخت و گفت:مواد ۱۴ تا ۲۴ این قانون بازار سرمایه هستند و پتانسیل های بالایی را برای این بازار در این موارد قانونی دیده شده است که از جمله آن می توان به معافیتی که برای گواهی های کالایی به شرط معامله در بورس کالا دیده شده که به عنوان بند پ و ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده الحاق شده است، اشاره کرد.

وی ادامه داد:این موضوع یکی از موانع جدی و اساسی را از سر راه انتشار گواهی سپرده کالایی پیوسته در بازار سرمایه برداشته است و با مکاتبات با بورس کالا در آینده شاهد عرضه گواهی سپرده کاتد مس در بورس کالا خواهیم بود.در آینده نزدیک اخبار و برنامه های شرکت به مرور تکمیل تر خواهد شد و به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

فرح آبادی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صندوق بازنشستگی تکمیلی اظهار داشت:در خصوص صندوق بازنشستگی تکمیلی نیز با توجه به اینکه این صندوق یکی از صندوق های بزرگ بازنشستگی از سهامداران شرکت ملی مس است اقدامات آن نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 505882

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =