شاملا برای ۱۴۰۴ چه عملکردی را پیش بینی کرد؟

شرکت معدنی املاح ایران فروش را برای دوره مالی منتهی به سال مالی ۱۴۰۴ مبلغ ۳۲۴۹ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت معدنی املاح ایران فروش را برای دوره مالی منتهی به سال مالی ۱۴۰۴ مبلغ ۳۲۴۹ میلیارد تومان اعلام کرد که برای مدت مشابه منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۲۵۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شرکت معدنی املاح ایران با نماد شاملا در بورس فعالیت دارد.

بر اساس نرخ دلار نیمایی منتهی به ۱۴۰۴ نرخ سولفات سدیم مبلغ ۸۰۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. و نرخ سولفات پتاسیم ۵۸۰۳۶ میلیارد تومان است.

شایان ذکر است فروش محقق شده شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۶۹ میلیارد تومان بود.

همچنین سود عملیاتی شرکت ۱۴۰۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است. برای دوره مالی موردبحث شرکت سود خالص قبل از کسر مالیات را مبلغ ۱۳۵۵ تومان پیش بینی کرد . برای ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۹۷۵ تومان اعلام شد.

براین اساس سود هرسهم شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۴۴۸۸ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۴۱۸۵ ریال و برای دروه مالی منتهی به ۹ ماهه ۱۴۰۳ مبلغ ۳۱۶۳ ریال پیش بینی شده است.

سود هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۲۳۲ ریال محقق شده است.

عمده ماده اولیه مصرفی سولفات پتاسیم شامل کلراید پتاسیم است که نحوه تامین آن از طریق واردات با اخذ مجوز از وزارت کشاورزی انجام می شود شرکت برای واردات از ارز ترجیحی استفاده می کند یکی از چالش های پیش روی شرکت عدم تخصیص یا تخصیص به موقع ارز ترجیحی است. در صورت تغییر بااهمیت در نحوه و قیمت تخصیص ارز انتظار می رود به طور متناسب شرکت بتواند جهت حفظ حاشیه سود این محصول (سولفات پتاسیم ) افزایش نرخ دریافت کند. در نهایت این موضوع منجر به تورم فروش و متعاقبا سود و قیمت سهم خواهد شد. همچنین شرکت تولید محصول کلسیم کلرید را در دست احداث دارد که پیشرفت این طرح بنابر گزارشات سه ماه شرکت در حدود درصد۸۵ و زمان بهره برداری از این طرح ابتدای مهر ۱۴۰۳ اعلام شده است.

شاملا برای ۱۴۰۴ چه عملکردی را پیش بینی کرد؟

منبع: سبدگردان سینا

کد خبر 506239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =