بورس کالا چگونه قیمت‌ خودرو را کاهش دهد؟

مدیرعامل سبدگردان نیکی عرضه خودرو از طریق بورس‌کالا را دلیلی بر کاهش قیمت در بازار دانست و گفت: عرضه خودرو از طریق بورس کالا میل به خرید را کاهش می دهد و بازار دیگر با مازاد تقاضا مواجه نمی‌شود که در نتیجه منجر به کاهش قیمت خودرو خواهد شد .

یاسرفلاح در گفت‌وگو با «صدای بورس» به بررسی فرایند قیمت گذاری خودرو در بورس کالا پرداخت و گفت:اگر خودرو در فرایند قیمت گذاری بورس عرضه شود با بهبود عملکرد مالی شرکت های خودرو ساز مانند ایران خودرو ،سایپا ، بهمن که شرکت های بزرگ بورسی هستند و تعداد قابل توجهی از زیر مجموعه های این شرکت ها در بازار سرمایه هستند ،سبب می‌شود اعتماد سهامداران به شرکت های خودروسازی بازگردد و اقبال به این شرکت ها بیشتر شود.

وی افزود:از سویی این امر باعث یک فرایند شفاف قیمت گذاری و معاملاتی از طریق بورس کالا می شود که هم خریدار و تولید کننده خودرو در یک بستر شفاف این وسیله را خرید و فروش کنند .

مدیرعامل سبدگردان نیکی حضور خودرو ساز در حاشیه بازار آزاد را عاملی برای تعادل بازار دانست و اظهار داشت: وقتی بازار قیمت گذاری می‌کند برای مثال قیمت پراید در بازار آزاد ۴۰۰ میلیون تومان است اگر خودرو ساز در حاشیه بازار باشد و از طریق یک ساز و کار شفاف مشخص شود که این خودرو را چه کسی خریداری کرده است ، بازار به تعادل میرسد.

وی در پایان بورس کالا را موثر بر کاهش قیمت خودرو ارزیابی کرد و گفت:اگر قیمت خودرو واقعی باشد خریدار از طریق بورس کالا این محصول را خریداری می‌کند اگر قیمت ها غیر واقعی باید میل به خرید کاهش می یابد و بازار دیگر با مازاد تقاضا مواجه نمی‌شود که در نتیجه منجر به کاهش قیمت خودرو خواهد شد .

کد خبر 506478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =