دادوستد ۱۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تن محصول در تالار نقره ای

آمار معاملات بورس کالای ایران در هفتمین ماه از سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که در این ماه ۱۵ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۶۵۱ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۵ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان در بازار فیزیکی دادوستد شد که نسبت به شهریور ماه به ترتیب رشد ۴۶ و ۳۹ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش صدای بورس ،تالار محصولات صنعتی و معدنی در مهر ۱۴۰۳ میزبان معامله بالغ بر ۱۳ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۶۷۵ تن انواع کالا به ارزش ۱۲۱ هزار میلیارد تومان بود.

در این تالار ۵ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۵۹ تن سیمان، ۴ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ تن سنگ آهن، ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۸۴۷ تن فولاد، یک میلیون و ۱۵ هزار و ۳۵۰ تن آهن اسفنجی، ۴۶ هزار و ۱۱۴ تن مس، ۴۰ هزار و ۷۷۰ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۸۸۰ تن روی، یک هزار و ۲۱۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۹۰۰ تن کک، ۱۰۰ تن مولیبدن و ۴۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها دادوستد شد.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز، ۲ میلیون و ۷۹ هزار و ۱۰۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

به‌این‌ترتیب ۶۸۶ هزار و ۱۴۲ تن قیر، ۴۸۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۷۶ هزار و ۴۸۲ تن انواع مواد پلیمری، ۱۹۳ هزار تن لوب کات، ۱۷۴ هزار و ۷۰۰ تن شیمیایی، ۳۳ هزار و ۱۲۰ تن گوگرد، ۲۴ هزار و ۱۴۱ تن روغن، ۶ هزار تن سلاپس واکس، ۲ هزار و ۹۴۸ تن عایق رطوبتی و ۲ هزار و ۵۷۰ تن گازها و خوراک ها در این تالار به فروش رفت.

از طرفی تالار کشاورزی نیز شاهد معامله ۳ تن زعفران است.

همچنین ۳۸ هزار و ۳۶۹ تن انواع محصول به ارزش یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

منبع: کالاخبر

کد خبر 506543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =