واکنش دلار بازار آزاد به حواشی مربوط به جزایر ۳ گانه

​قیمت دلار امروز با افزایش نزدیک به هزار تومانی بازگشایی شد و به نیمه کانال پنجم از کریدور ششم نزدیک شد. در ادامه معاملات شاهد رسیدن قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۶۵ هزار تومان نیز بودیم.

به گزارش صدای بورس،در آغاز معاملات روز سه‌شنبه ۱ آبان، قیمت دلار با افزایش نزدیک به هزار تومان وارد کانال جدید شد و در نیمه کریدور ششم مورد معامله قرار گرفت. اخبار منفی درباره آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع ایران، فشار تقاضای خرید در بازار دلار را بیشتر کرد.

از طرفی بحث بر سر ادعای امارات بر جزایر ۳ گانه ایرانی داغ است و قطعا این ادعا از پایه بی اساس است. در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، بیانیه‌ ای صادر شد تحت این عنوان که ایران به «اشغال» این جزایر پایان دهد. این ادعا، مالکیت ایران بر جزایر سه‌ گانه را به‌عنوان نقض تمامیت ارضی امارات تلقی کرده و ادعا می‌ کند که این موضوع با اصول منشور سازمان ملل در تضاد است. حال این خبر هم به صدر خبرها در رسانه ها تبدیل شده است و بی شک اثر آن را در بازارها نیز شاهد هستیم.

دلار در بازار آزاد هم اکنون در لحظه تنظیم خبر به ۶۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است و این نشان دهنده روند صعودی اسکناس آمریکایی در روزهای اخیر است.

دلار-ارز

با توجه به قیمت ارزهای اعلام شده در جدول فوق، شاهد روند افزایشی در قیمت دیگر ارزها مثل یورو، لیر و درهم امارات نیز هستیم.

منبع:گسترش نیوز

کد خبر 506575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =