۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
اولویت اصلی صنعت برق چیست؟

مصطفی رجبی مشهدی توان مصرفی مراکز غیرمجاز رمز ارز را مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۵۰۰ مگاوات اعلام کرد که با احتساب سایر برق‌های غیرمجاز و دستکاری کنتورها تخمین می‌زنیم به حدود ۳ هزار مگاوات برسد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی در نشست برخط مقابله با مراکز غیر مجاز رمز دارایی در شر کت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور، از عزم توانیر برای جمع‌آوری این مراکز به عنوان اولویت اساسی صنعت برق خبر داد و تاکید کرد که ۷ اقدام برای مقابله با آن پیش‌بینی شده است.

وی توان مصرفی مراکز غیرمجاز رمز ارز را مطابق پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۵۰۰ مگاوات اعلام کرد که با احتساب سایر برق‌های غیرمجاز و دستکاری کنتورها تخمین می‌زنیم به حدود ۳ هزار مگاوات برسد.

رجبی مشهدی با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر تشویق انگیزشی و ارتقای شغلی نیروهای صنعت برق که در شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز کمک می‌کنند، افزود: قطعاً با سرقت برق به این شکل که موجب می‌شود تلاش بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیروی صنعت برق برای تأمین برق مردم و به خاطر منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو به مخاطره بیافتد، برخورد جدی می‌کنیم.

مدیرعامل توانیر در ادامه افزود: معضل مراکز غیرمجاز رمز ارز به شر کت‌های توزیع محدود نمی‌شود و در سطح شر کت‌های برق منطقه‌ای نیز آمارهایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز این مراکز در صنایع و کارخانه‌های بزرگ وجود دارد، از این رو تلاش شر کت‌های برق برای جلب همراهی مقامات استانی، قضائی، امنیتی و انتظامی در برخورد با این پدیده، حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز را باید از خودمان شروع کنیم، رشد نامتعارف بار مصرفی در شر کت‌های توزیع برق اصفهان، همدان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان را خاطر نشان ساخت و بر لزوم تشکیل کارگروه استانی مقابله با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز و هماهنگی با مراکز امنیتی، قضائی و انتظامی و ارائه گزارش هفتگی اقدامات از سوی شر کت‌های برق تاکید کرد و در این ارتباط از ایجاد یک داشبورد مدیریتی جهت ارائه گزارش‌های استاندارد و ارزیابی عملکرد شرکت‌ها در توانیر خبر داد.

سپس این نشست جلوه متحرک ساخته شده توسط روابط عمومی توانیر در خصوص آگاه‌سازی پدیده رمزارزهای غیرمجاز و معضلات گسترش آن در شبکه برق کشور به نمایش درآمد که مدیرعامل توانیر از مدیران عامل شر کت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق خواست تا آن را به طور گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های استانی خود پخش کنند.

در ادامه، معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر و مجری طرح مقابله با استخراج رمز ارزهای غیرمجاز صنعت برق، رشد بار نامتعارف برخی از شر کت‌های توزیع و تحلیل تغییرات نرخ دلار و رمز ارز را از دلایل توجه ویژه به این موضوع عنوان کرد.

محمد اله داد تعداد مزارع مجاز دارای پروانه تولید رمز ارز در کشور را ۲۵۲ مزرعه با ۲۷۱ مگاوات دیماند مصرفی ذکر کرد که در حال حاضر بار مصرفی این بخش به ۶.۲۷ مگاوات است.
وی همچنین از کشف حدود ۱۰ هزار مزرعه استخراج غیرمجاز و جمع‌آوری ۲۳۱ هزار و ۴۱۸ دستگاه ماینر با دیماند برآوردی ۵۸۰ مگاوات تاکنون خبر داد.

اله داد با اشاره به امحای ۱۵ هزار و ۲۷۰ دستگاه ماینر در کشور، از راه‌اندازی سامانه پیامکی دو طرفه به منظور ارتباط با همکاران رسمی، پیمانی، شرکتی همچنین نیروهای خدوم سیم‌بان، مأموران قرائت، نگهبان و… به منظور شناسایی و معرفی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز خبر داد که از محرمانگی برخوردار است و گزارشهای همکاران صرفاً به مدیران حراست شر کت‌های زیر مجموعه ارسال می‌شود.

وی همچنین از عدم محاسبه قبوض صادره رمز ارز غیر مجاز در درصد وصولی شر کت‌های برق و استرداد کل مبلغ وصول شده صورتحساب‌های صادره برای مراکز غیر مجاز به شرکت مربوطه، جهت تأمین هزینه‌های عملیاتی هر شرکت خبر داد.
در ادامه این نشست که با ارائه مجتبی قربانی مدیرکل دفتر مرکزی حراست توانیر پیرامون هماهنگی شر کت‌های برق با مراجع ذی ربط استانی و اهمیت اقدامات مردم محور در مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز و همچنین استفاده از ظرفیت

شورا یاری‌ها، دهیاری‌ها و مساجد پیگیری راهکارهای جدید شناسایی و استفاده از ظرفیت شر کت‌های دانش بنیان در این خصوص همراه بود، مهندس سفیدمو مجری نظارت و ساماندهی استخراج رمز دارایی‌های توانیر از امحای دستگاه‌های ماینر در ۱۱ استان کشور مطابق دستور مدیرعامل توانیر خبر داد که تا پایان سال در ۲۰ استان باقیمانده به اجرا در می‌آید و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان پاداش به عاملان شناسایی ماینرهای غیر مجاز پرداخت شده است.
در پایان این نشست اقدامات شاخص و عملکرد تعدادی از شر کت‌های توزیع برق در مقابله با رمزارزهای غیرمجاز ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: وزارت نیرو

کد خبر 506598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =