محصولات لبنی بهترین منابع کلسیم هستند. در این شکی نیست. با این حال، افرادی که تمایل به نوشیدن شیر ندارند یا وگان هستند، می توانند شیر سویا یا بادام را انتخاب کنند، زیرا آنها با کلسیم غنی شده اند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ کلسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای بدن است. این نه تنها به تقویت استخوان ها و بهبود سلامت دندان ها کمک می کند، بلکه ریتم قلب و انقباض عضلات را نیز تنظیم می کند.

کمبود کلسیم در بدن می تواند منجر به وضعیتی به نام هیپوکلسمی شود. علائم شامل گیجی، اسپاسم عضلانی، گرفتگی عضلات، بی حسی در دست ها، پاها و صورت و ضعیف شدن استخوان ها است. در حالی که محصولات روزانه مانند شیر، ماست، پنیر بهترین منابع کلسیم هستند، در اینجا برخی از جایگزین های گیاهی برای درمان کمبود کلسیم آورده شده است.

شیر سویا

محصولات لبنی بهترین منابع کلسیم هستند. در این شکی نیست. با این حال، افرادی که تمایل به نوشیدن شیر ندارند یا وگان هستند، می توانند شیر سویا یا بادام را انتخاب کنند، زیرا آنها با کلسیم غنی شده اند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم پیچ، بوک چوی و کلم سبز بسیار غنی از کلسیم هستند. آنها منبع عالی کلسیم بسیار قابل جذب هستند که می تواند از سلامت استخوان و دندان شما حمایت کند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A، ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن، فولات، ویتامین B1، B2، B3، B5 و B6 هستند که آنها را برای سلامت کلی بسیار مفید می کند.

لوبیا و حبوبات

اگر به دنبال یک منبع کلسیم مناسب برای گیاهخواران هستید، لوبیا و حبوبات باید بهترین غذاهای شما باشند. علاوه بر این، آنها همچنین حاوی فیبر و پروتئین هستند که برای هضم غذا مفید است و می تواند سطح انرژی را افزایش دهد.

توفو

توفو سرشار از کلسیم است. در حالی که توفو سنتی حاوی 176 میلی گرم کلسیم در هر 100 گرم است، توفوی کلسیمی حاوی 350 میلی گرم کلسیم در هر وعده است. تهیه شده از سویا، گیاهخوار بوده و منبع عالی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. توفو همچنین سرشار از پروتئین است.

آجیل

آجیل ها میان وعده های بسیار مغذی هستند که حاوی مقدار کمی کلسیم هستند. با این حال، بادام به ویژه حاوی سطوح بالایی از کلسیم است که 97 میلی گرم در هر 1/4 فنجان 35 گرم را فراهم می کند. در کنار آن، آجیل برزیلی قرار دارد که 6 درصد از رژیم غذایی توصیه شده (RDI) در هر 35 گرم را تامین می کند. علاوه بر این، فیبر، چربی های سالم و پروتئین نیز دارند.