صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان ناشناخته

بسیاری از فعالان بازارسرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مناسب‌ترین راه برای ورود افراد غیرحرفه‌ای به بورس می‌دانند، ولی شاهد هستیم بسیاری از افراد عادی که چیزی از بورس نمی‌دانند، تمایل دارند در خرید عرضه‌های اولیه  مشارکت کنند.

بسیاری از فعالان بازارسرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را مناسب‌ترین راه برای ورود افراد غیرحرفه‌ای به بورس می‌دانند، ولی شاهد هستیم بسیاری از افراد عادی که چیزی از بورس نمی‌دانند، تمایل دارند در خرید عرضه‌های اولیه  مشارکت کنند. به نظر این افراد عرضه‌های اولیه سود خالص دارد و کم‌ریسک است. بر این اساس در حال حاضر صندوق‌های سرمایه‌گذاری با اقبال کمی مواجه هستند و مغفول مانده‌اند. 
از نظر کارشناسان بازار، سواد مالی اندک مردم، نبود فرهنگ بورس و عدم تنوع بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند از عواملی باشند که باعث گرایش بیشتر  نوسهامداران به سمت عرضه‌های اولیه شده است.  البته در نگاهی دیگر، عدم استقبال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ریشه در نگرش افراد نسبت به بازارسرمایه دارد.برخی از فعالان هم بر این عقیده هستند که در عرضه‌های اولیه تعداد سهام عرضه شده بسیار اندک است و نمی‌تواند نیاز سرمایه‌گذاران را به نحو مطلوب پاسخگو باشد. به همین دلیل شرایط برای افراد سودجو و غیرحرفه‌ای برای گمراه کردن تازه‌واردها فراهم خواهد شد.بر این اساس تمرکزبر معرفی صحیح  ظرفیت، کاهش محدودیت‌ها  و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند از جمله راهکارهای  قابل تامل برای رونق این پتانسیل بالقوه بازار سهام به شمار آید.

  • مژده ابراهیمی-خبرنگار
  • شماره۳۲۷هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۵
کد خبر 409868

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =