صعود ۲۵ درصدی ارزش سهام «مارون»

پتروشیمی مارون در جریان معاملات بازار سرمایه طی دی ماه امسال به موجب رشد ارزش سهام آن در این بازار حدود ۲۵ درصد بازدهی مثبت برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

ارتقای معاملات سهام
بر اساس این گزارش، ارزش سهام پتروشیمی مارون در بازار سرمایه طی ماه گذشته با ثبت رشد ۲۵ درصدی از محدوده قیمتی ۴۴ هزار ریال به حدود ۵۵ هزار ریال افزایش یافت . همچنین در کنار آن، ارزش بازار سهام این مجموعه نیز با پیگیری روند صعودی از ۳۵۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به ۴۴۰ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال ارتقا یافت. همچنین در اولین روز معاملات سهام شرکت در بازار سرمایه طی دوره مورد بررسی تعداد ۸۱ هزار و ۷۸۲ سهم "مارون" معامله شد که این حجم معاملات ارزشی به مبلغ بیش از سه میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال را در بازار سرمایه رقم زده است. آخرین روز معاملات سهام شرکت نیز با جا به جایی حدود ۳۰۶ هزار سهم آن به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال سپری شده است. 

فروش یک ماهه بیش از ۹ هزار میلیارد 
بر اساس اطلاعات موجود، در ماهی که گذشت تعداد ۳۷۶ هزار و ۵۳۱ تن انواع محصول در شرکت پتروشیمی مارون تولید شده که عرضه ۱۵۱ هزار و ۶۴۸ تن از آن سبب تحقق درآمد فروش به مبلغ ۹ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال برای این مجموعه پتروشیمی شده است. 

بیشترین درآمد فروش
تولید و فروش محصول پلی پروپیلن در دی ماه سال جاری،بیشترین درآمد فروش را برای شرکت پتروشیمی مارون محقق ساخت. آنچنان که، "مارون" از محل تولید ۱۷ هزار و ۶۲۵ تن از این محصول و فروش ۲۵ هزار و ۴۷۱ تن از تولیداتش به درآمدی بالغ بر دو هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال دست یافت. 

بیش از 95 هزار میلیارد در آمد زایی 
پتروشیمی مارون از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه بیش از سه میلیون و ۷۰۸ هزار تن انواع محصول تولید کرده است و درآمد آن از محل عرضه یک میلیون و ۴۵۲ هزار تن از تولیداتش مبلغ ۹۵ هزار و ۵۳۶ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

بالاترین مبلغ فروش محصولات
طبق اطلاعات جدول زیر، در دوره عملکرد مورد اشاره محصول اتیلن سهم بیشتری در تحقق درآمد فروش حدود ۹۵ هزار میلیارد ریالی "مارون" بر جای گذاشت. چراکه، از ابتدای سال مالی جاری تا پایان دی ماه حدود ۹۰۲ هزار تن محصول اتیلن تولید و تعداد ۴۴۴ هزار و ۷۷۴ تن از آن به قیمت ۶۴ میلیون و ۸۴۳ هزار ریال به ازای هر تن در بازار به فروش رسید. بر این اساس، درآمد فروش اتیلن مبلغ ۲۸ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال محاسبه می‌شود و این مبلغ نسبت به درآمد سایر محصولات تولیدی شرکت بیشترین رقم محاسبه می‌شود.

  • شماره 341 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 12
کد خبر 411522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =