«مشترک سبحان» صدر نشین بازدهی

در هفته‌ای که گذشت شاهد ادامه افزایش در نماگرهای بازار سرمایه بودیم. بعد از اصلاح شاخص بورس، روند صعودی آن به نظر می‌رسد تثبیت شده است و سقف قبلی خود را در هفته جاری شکسته است.

این امر افزایش حجم نقدینگی و ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه را رقم زده‌ است. شاخص کل بورس از ۹۸۸ هزار واحد، با ۱۳۱ هزار واحد افزایش، به ۱،۱۱۹ هزار واحد رسید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به ویژه صندوق‌های سهامی همچنان در این هفته هم جهت با روند کلی بازار توانستند خوش بدرخشند. «مشترک سبحان»، «مشترک یکم آبان» و «پاداش سرمایه پارس» به ترتیب با کسب ۱۶.۱، ۱۶.۰ و ۱۵.۷ درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های هفته را از آنِ خود کردند. در هفته گذشته علاوه بر بورس، ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز مثبت شد. خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۱۹.۲ هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های با درآمد ثابت با ۱۰ هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند. در این هفته صندوق‌های سهامی ورود ۷.۶ هزار میلیارد ریال و صندوق‌های مختلط ورود ۱.۵ هزار میلیارد ریال را تجربه کردند.

 نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته بر روی عدد ۲ میلیون و ۵۶۳ هزار میلیارد ریال ایستاد. صندوق‌ها به طور کلی ۴۷ درصد از دارایی‌ها را در وجه نقد و سپرده بانکی، ۳۰ درصد اوراق بدهی و ۲۳ درصد در سهام مستعد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.   

  • هفته نامه ۳۵۵ اطلاعاتبورس، صفحه ۵
کد خبر 413955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =