پیش‌بینی انتخابات آمریکا با نماگرهای وال استریت

از سال ۱۹۲۸ تاکنون، در ۹۰ درصد موارد حزبی که کاخ سفید را در اختیار داشته، با رشد شاخص S&P۵۰۰ همیشه برنده انتخابات بوده است.

به گزارش صدای بورس، کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و گمانه‌زنی‌ها درباره نتایج آن ادامه دارد. وال استریت جورنال در گزارشی به نقل از یک پژوهش به بررسی تاریخی شاخص‌های بورس وال استریت در دوره‌های مختلف انتخابات آمریکا پرداخته است.

وال استریت جورنال می‌نویسد: با بررسی عملکرد بازار سهام به طور یقین نمی‌توان گفت که چه کسی به کاخ سفید راه پیدا می‌کند، به ویژه در سال ۲۰۲۰ که تاکنون سالی پر از اتفاقات غیرمنتظره بوده است. با این حال، بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهند که با رشد بازار سهام در ماه‌های نزدیک به انتخابات، حزب حاکم بر کاخ سفید در ۹۰ درصد موارد برنده رقابت بوده است.

جولیان امانوئل، تحلیلگر شرکت کارگزاری BTIG که این پژوهش را انجام داده است، می‌گوید: مثبت بودن رشد شاخص S&P۵۰۰ در سه ماه مانده به انتخابات یکی از نشانه‌های پیروزی حزب حاکم بر دولت است. به عنوان نمونه، در انتخابات سال ۲۰۰۰ این شاخص در تابستان سیر صعودی داشت اما در پاییز سقوط کرد و دموکرات‌ها کاخ سفید را به جمهوریخواهان واگذار کردند.

ماه گذشته برای بازار وال استریت بسیار پربار بود. در این ماه، شاخص S&P۵۰۰ به میزان ۷ درصد رشد کرد. آگوست بهترین ماه این شاخص از سال ۱۹۸۶ بود. رشد ۵ ماهه این شاخص هم از سال ۱۹۳۸ تاکنون بی‌سابقه بوده است. برای رئیس جمهوری که عاشق انتشار توئیت‌های مثبت از بازار سهام است، این نشانه خوبی به شمار می‌رود.

با وجود این نشانه‌ها، حجم بالای فروش سهام در روز پنجشنبه و افت شاخص‌های وال استریت در روز جمعه موجب شد تا برخی تحلیلگران پیش‌بینی دیگری را ارائه کنند. در واقع این احتمال وجود دارد که در روزهای مانده تا برگزاری انتخابات، بازار وال استریت با افت سنگینی مواجه شود و همه آرزوهای ترامپ و جمهوریخواهان برای ماندن در کاخ سفید بر باد رود. فراموش نکنیم، سال ۲۰۲۰ پر از اتفاقات غیرمنتظره بوده و هنوز به پایان نرسیده است.

کد خبر 416228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =