رئیس اتحادیه طلا و جواهر: سکه و طلا تا آخر هفته ریزشی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: ۳ عامل بسته بودن بازار، ریزشی بودن دلار و کاهش قیمت طلای جهانی طلا در ایران نیز ریزشی است.

به گزارش صدای بورس، قیمت طلا در بازار های جهای با کشف ویروس کرونا کاهشی شده است. برخی کارشناسان  دلیل آن را فعال شدن بازار سرمایه و بازارهای موازی آن برای جذب سرمایه گذاری بیشتر می دانند و معتقدند امید و اطمینان به بازار سرمایه بازگشته است. در ایران طلا و سکه از نرخ دلار تبعیت می کند.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سکه در گفت‌وگو با صدای بورس، اظهار کرد:  ستاد مقابله با کرونا برخی از مشاغل را تا دو هفته تعطیل اعلام کرد امروز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ در هفته دوم تعطیلی ها هستیم، بازار طلا و سکه تحت تاثیر دستور ستاد مبارزه با کرونا و ریزشی بودن قیمت دلار، ریزشی بود.

وی در ارتباط با پیش بینی بازار طلا و سکه بیان کرد:به نظر می رسد قیمت طلا تا پایان این هفته نیز ریزشی باشد چرا که علاوه بر ریزشی بودن قیمت دلار، بازار نیز برای مدیریت بحران کرونا بسته است. قیمت طلا و سکه تحت تاثیر ۲ عامل قیمت دلار، اونس جهانی مشخص می شود. همان طور که ویروس کرونا باعث تشنج در بازار های جهانی  شد کشف واکسن این بیماری امید را به بازار ها بازگردانده و باعث رونق شده است.

وی افزود: طی روزهای گذشته طلای جهانی در مقایسه با بازار سرمایه کاهشی بود و این کاهشی بودن به دلیل کشف واکسن کرونا و جان گرفتن بازارهای دیگر است.

بیشتر بخوانیم:
برگشت به کانال ۱،۴۰۰
برگشت پول به بازار سرمایه
درهای بسته پذیرش

محمدولی در ارتباط با بازار طلا و سکه بعد از ۲ هفته تعطیلی گفت: انتظار می رود با توجه به از سر گیری مشاغل و باز شدن بازار قیمت طلا به میزان بسیار کمی رشد کند و دوباره به روند عادی خود بازگردد. نکته مهم در ارتباط با این ۲ هفته تعطیلی این است که مردم باید بدانند این تعطیلی ها به دستور ستاد مقابله با کرونا است و هیچ ربطی به جلوگیری از ریزش بیشتر طلا در بازار ندارد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =