نمادهایی با بیشترین نوسان در دقایق آخر بازار (۹ دی)/ ده درصد سود در کمتر از یک ساعت!

در دقایق آخر بازار چه نمادهایی بیشترین توجه را به خود جلب کردند و توانستند در بازه‌های مثبت یا منفی حرکت کنند؟ با مطالعه این نمادها و بررسی دلایل تغییرات در آخرین دقایق می‌توان در تصمیمات روز معاملاتی تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

به گزارش صدای بورس، در بین نمادهایی که بیشترین فاصله را بین قیمت پایانی و آخرین قیمت داشتند «والبر» روز را در صف فروش آغاز کرد ولی حدود ساعت ۱۰:۴۵ افزایش تقاضا باعث جمع شدن صف و حرکت به سمت بازه مثبت شد به طوریکه در دقایق آخر بازار آماده تشکیل صف خرید می‌شد.نکته جالب در این نماد حضور فعال حقیقی‌ها در دو طرف خرید و فروش است.از مجموع ۲۳ میلیون سهم معامله شده حقوقی‌ها تقریبا ۹ درصد خریدند و فروختند و این روند موجب ورود ۱/۶۰۰ میلیراد ریال پول حقیقی به سهم شد. 

«کتوکا» اما یکی از نمادهای بی صاحب در فرابورس است. این نماد از صبح در صف خرید قفل بود و تنها ۹۶ هزار سهم توسط حقیقی‌ها معامله شد و که باعث افزایش ۰/۲۴ درصدی قیمت پایانی شد. این نماد بی صاحب مدتهاست یا در صف خرید قفل است یا در صف فروش و معلوم نیست مسئولان فرابورس چه زمانی متوجه نیاز به بازارگردان خواهند شد.

در بین نمادهای سرخ بورسی «کاما» صدر نشین است. «کاما» روز را در صف خرید آغاز کرد اما این صف دوامی نداشت و بعد از ۱۵ دقیقه عرضه بیش از ۷۰ میلیون سهم باعث سقوط قیمت تا منفی ۵ درصد شد و حتی برای دقایقی صف فروش سنگین ایجاد کرد. یکبار خریداران توانستند سهم را تقویت کنند و به بازه مثبت برسانند اما این روند دوام نیاورد در نهایت شاهد کاهش قیمت بودیم. امروز بیش از ۴۸۲ میلیون سهم «کاما» معامله شد که این حجم ۲۰ برابر میانگین یک ماه گذشته است. حقیقی‌ها در سمت فروش ۷۶ درصد مشارکت کردند و در سمت خرید ۹۸ درصد از حجم را بر عهده گرفتند و این موجب ورود ۲،۸۵۰ میلیراد ریال پول حقیقی به نماد شد.

در فرابورس «غفارس» امروز سقوط محکمی داشت. این نماد هم صبح با حداکثر قیمت معامله می‌شد اما بلافاصله روند نزولی به خود گرفت و تا منفی ۵ درصد کاهش قیمت داشت هرچند هیچ زمانی در طول روز به صف فروش نرسید. کنترل نماد در اختیار حقیقی‌ها بود به طوریکه ۹۸ درصد از خریدها و ۹۹ درصد ا فروش ها را بر عهده داشتند و این باعث ورود ۳/۵۰۰ میلیارد ریال پول حقوقی به سهم شد.

کد خبر 425105

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =