پیش بینی فارکس ۱۸ تا ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

تحلیل فاندامنتال هفتگی یورودلار: پاول رییس فدرال رزو امریکا از چشم انداز آینده اقتصادی خوش بینانه یاد کرد ولی افزایش نرخ بهره را مشروط به اشتغال و تورم مورد نظر بانک مرکزی دانست.

به گزارش صدای بورس،  بایدن رپیس جمهور امریکا هم با بیان گسترش سطح واکسیناسیون اظهار امیدواری کرد که بزودی اقتصاد به سطح قبل از کرونا برگردد. در هفته جاری جلسه تعیین سیاستهای بانک مرکزی اروپا بر نرخ یورو اثر گذار است این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی اروپا تغییری در سیاست های پولی خود اعمال نکند.

تحلیل هفتگی تکنیکال یورودلار: هفته گذشته روند این جفت ارزEUR/USD نزولی بود و این هفته هم احتمال نزول وجود دارد.در تایم روزانه حمایت مهم اولیه ۱.۱۸۸۴ و در صورت عبور از این قیمت حمایت بعدی ۱.۱۸۰۰  است. و در صورت صعود مقاومت اولیه ۱.۱۹۷۰  و عبور از این قیمت یعنی دستیابی به قیمت ۱.۲۰۶۰ محتمل است. میانگین قیمتی این جفت ارز ۱.۱۹۰۴  می باشد.

تحلیل هفتگی دلارامریکا/ین ژاپن: این جفت ارز هفته گذشته به سومین اوج قیمتی خود از ابتدای سال ۲۰۲۱ رسیدند. این هفته برای دلار داده اقتصادکلان خاصی مشاهده نمی شود. از نظر تکنیکال با نگاهی به تایم روزانه این جفت ارزUSD/JPY درمی یابیم که اندیکاتور RSI در محدوده خرید بیش از حد overbought قرار دارد و شکست منطقه قیمتی ۱۰۸.۰۰ یعنی رسیدن به قیمت ۱۰۶.۹۴ را ممکن می سازد.درصورتی که این جفت ارز با روند صعودی همراه شوند مقاومت اولیه ۱۰۹.۰۴  و سپس ۱۰۹.۸۴ محتمل است.

تحلیل هفتگی جفت ارز پوندانگلستان/دلارامریکا: بازگشایی مرحله ای در انگلستان بزودی شروع می شود، از طرفی خبرهای مربوط به بسته حمایتی بایدن سبب تقویت دلار شد. هر دو کشورامریکا و انگلستان از نظر مدیریت واکسیناسیون در سطح مطلوبی قرار دارند. از نظر تکنیکال با نگاهی به نمودار روزانه این جفت ارزGBP/USD درمی یابیم که خریداران کماکان به صعود پوند امیدوار هستند. اولین حمایت ۱.۳۸۶۴  می باشد در صورت شکست مقاومت اولیه دستیابی به  ۱.۴۰۰۴ دور از انتظار نیست.  مقاومت اولیه درصورت نزول ۱.۳۷۵۴ و در صورت تداوم نزول مقاومت ۱.۳۵۱۴ هدف بعدی فروشندگان می باشد در مجموع میانگین قیمتی این جفت ارز ۱.۳۸۱۴  است.

تحلیل هفتگی جفت ارز دلاراسترالیا و دلارامریکا: رزو بانک استرالیا نرخ بهره خود را تغییر نداد و بسته حمایتی خود را نیز تمدید کرد. از نظر تکنیکال با نگاهی به نمودار هفتگی این جفت ارزAUD/USD درمی یابیم که از قدرت خریداران کاسته شده است. شکست قیمت ۰.۷۶۳۴  سبب دستیابی به حمایت ۰.۷۵۵۴ را محتمل می سازد. در صورت عبور قیمت از مقاومت ۰.۷۸۴۰ امید به بازگشت خریداران به این جفت ارز بیشتر می شود. میانگین قیمت هفتگی این جفت ارز۰.۷۶۴۴ است.

در نظر داشته باشیم که  فارکس بازار احتمالات است و بیشتر تابع شرکتهای بزرگ چندملیتی و مداخلات بانک های مرکزی اقتصادهای قدرتمند می باشد از اینرو تحولات اقتصادی و رویکرد سیاسی می تواند در لحظه بر قیمت ها در این بازار ناجوانمردانه اثر بگذارد پس تسلط به زبان انگلیسی اولین اولویت برای ورود به این بازار است.

علی حیدری
کارشناس اقتصاد

کد خبر 429775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =