تاثیر عضویت ایران در سازمان شانگ‌های بر افزایش درآمد شرکت‌های بورسی

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، می‌تواند موجب تسهیل روند مبادلات تجاری و افزایش درآمد شرکت‌های بورسی شود.

به گزارش صدای بورس,فرهنگ حسینی در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های و تاثیر آن بر بورس، اظهار کرد: پیوستن ایران به شانگ‌های می‌تواند آثار مالی مختلفی داشته باشد. در حال حاضر نیمی از مبادلات تجاری ایران در واردات و صادرات با کشورهای عضو این پیمان یعنی چین و هند است. فعالیت صادراتی عمده شرکت‌های بورسی، در حوزه‌ی مواد پالایشی، پتروشیمی، فلزی و معدنی است. در حقیقت عضویت ایران در شانگهای، می‌تواند باعث تسهیل در روند مبادلات و مقررات برای واردات محصولات و افزایش درآمد شرکت‌های بورسی در این حوزه می‌شود.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمااین کارشناس بازار سرمایه درباره اینکه عضویت در شانگ‌های چگونه بر بازار سرمایه ایران تاثیر می‌گذارد، گفت: در شرایط فعلی، روسیه به صادرات نیاز دارد و یکی از کریدورها می‌تواند کریدور شمال به جنوب ایران باشد. در این حالت، شرکت‌هایی که عملیات بندری انجام می‌دهند و شرکت‌های حمل و نقل دریایی ایران، می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند و درآمد خوبی داشته باشند. در نتیجه شرکت‌های بزرگ، بنادر و کشتیرانی‌های اصلی ایران که در بازار سرمایه پذیرفته شدند، مورد داد و ستد قرار می‌گیرند.
وی افزود: هماهنگی‌ها و پیمان‌ها در شرق به عنوان پیمان‌های پولی شکل می‌گیرد. در حال حاضر ارز برخی از کشورهای شانگ‌های به یک ارز جهانی تبدیل شده و وزن قابل توجهی در سبدهای اصلی دنیا پیدا کرده که می‌تواند مبادلات با این ارزها صورت بگیرد و در نتیجه موجب تسهیل مبادلات بین المللی ایران در بخش صادرات شود.

کد خبر 459905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =