سرمایه گذاری رنو در نیسان کاهش می یابد؟

بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، خودروساز فرانسوی رنو، آماده کاهش سهام خود در خودروساز ژاپنی نیسان موتور است.

به گزارش صدای بورس،نیسان به رنو فشار می‌آورد تا سهام خود را به ۱۵ درصد کاهش دهد. این خودروساز فرانسوی حدود ۴۳ درصد از نیسان را در اختیار دارد. این کاهش منجر به کاهش سهم رنو با سهم نیسان در شرکت فرانسوی می‌شود.

در ماه ژوئن، نیسان جزئیات پیمان اتحاد خود با سهامدار اصلی رنو را فاش کرد که رنو را از افزایش یکجانبه سهام خود به بیش از ۴۴.۴ درصد باز می‌دارد.

رنو قصد دارد تجارت خودروهای الکتریکی و موتورهای احتراقی خود را جدا کند زیرا به دنبال رسیدن به رقبایی مانند تسلا و فولکس‌واگن است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، مذاکرات بین دو شرکت این سوال را پوشش می‌دهد که آیا نیسان به واحد جدید رنو می‌پیوندد که برای نگهداری دارایی‌های خودروهای الکتریکی این شرکت در ازای کاهش سهام نیسان توسط متحد فرانسوی‌اش راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 460612

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس از مرز حمایتی عبور می کند؟

    بورس از مرز حمایتی عبور می کند؟

    تحلیلگران تکنیکی سطح حمایت بعدی شاخص را سطح یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحد معرفی می‌ کنند اما آیا شاخص این مرز را رد خواهد کرد؟

  • سقوط باورنکردنی نیسان

    سقوط باورنکردنی نیسان

    سهام نیسان موتور ۱۲ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت این شرکت در بیش از دو دهه گذشته و پس از آن است که درآمدهای سه ماهه کمتر از انتظارات بود و پیش‌بینی‌ها را با توجه به رقابت سخت در چین برای فروش خودرو کاهش داد.

  • بورس به خط قرمز نزدیک می شود

    بورس به خط قرمز نزدیک می شود

    رسیدن شاخص به مرزهای حساس نگرانی هایی را ایجاد کرده است؛ چه اخباری می تواند به بورس کمک کند؟

  • بورس از سبد سرمایه گذاری خارج می شود؟

    بورس از سبد سرمایه گذاری خارج می شود؟

    با توجه به اینکه هم‌اکنون بورس با نبود محرک‌های رشد قیمت  در بازار جهانی نیز دست‌به‌گریبان است، این مهم با اثرگذاری بر استراتژی سرمایه‌گذاران می‌تواند بورس را وارد مرحله تازه‌ای از نزول و سقوط قیمت‌ها کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =